Навиците на Георги Ненов [споделяне]

Вече започна нашето 21-дневно предизвикателство “Успех по навик”, в което ви споделяме различни техники за изграждане на навици и ще ви помогнем да ги приложите на практика. 

Като част от програмата, търсим вдъхновение от личния пример и ви срещаме с професионалисти, които вече използват силата на навиците в своето ежедневие.

Георги Ненов само за няколко години се превърна в един от най-популярните водещи на подкасти в България. “Свръхчовекът с Георги Ненов” вече има над 200 епизода и повече от 300 000 слушания. Но ако към днешна дата този успех изглежда предначертан, то той въобще не е сигурен в началото – но е плод на постоянството и “навика” всяка седмица да излиза нов епизод. Като част от екипа на Live to Lift и движеща сила зад тяхната едногодишна програма, помага на клиентите си да развиват здравословни навици дългосрочно.

В следващите редове Георги ще ви покаже своята гледна точка и най-важните научени уроци за навиците.

Какво са навиците за теб? 

За мен навиците са най-лесният начин да се движа към нещата, които искам или да се отдалечавам от същите. 

Кой е най-важният ти навик? 

Най-важният ми навик в момента е ранното лягане. Опитвам се да си лягам не по-късно от 22:30. Това ми позволява да ставам рано и да тренирам. Т.е. директно е свързан с втория ми най-важен навик – регулярната физическа активност.

Кой е най-полезният трик/модел за изграждане на нов навик? 

Започвам да правя неща, които изискват пренебрежимо малко усилие. Наричам го „Правилото на едната лицева опора“. Ако реша да правя лицеви опори, най-лесният начин да се „наканя“ е като се „излъжа“, че ще направя само една. 

Същото нещо го приложих два пъти в последните две години – първо, когато исках да пиша една блог-статия на ден, където „Едната лицева опора“ беше 1 страница в MS Word и вторият път беше, когато исках да тренирам повече корема си по врема на първия локдаун през миналата година и за целта си намерих кратки видеа в YouTube по 3-5 минути. 

Кой е най-верният ти съюзник в изграждането и поддържането на навици? 

Двама са. Първият е “Don’t Break The Chain” (Не прекъсвай веригата) – следя си броя последователни дни, в които съм извършвал навика. 

Вторият – правя обещание към по-голяма група от хора, че ще правя нещото Х дни. Второто е свързано с моите лични ценности и важността, която влагам в това хората, които слушат подкаста или работят с мен, да виждат мен, като пример. 

Без какво не може да се градят устойчиви навици? 

Според мен, ако няма ясна посока, в която човек иска да се развива, трудно ще изгради свързан устойчив навик. Например, ако за даден човек здравето не е важно, то той няма никакъв смисъл да създава навик да се разхожда всеки ден по 30 минути или да избягва полу-фабрикати или храни с добавена захар. Рано или късно съзнанието му ще изхвърли навика като непотребен. 

Аз лично силно вярвам в правилото 80-20, където 80% от резултатите идват от 20% от усилието. Смятам, че ако човек си избере сфера на дейност, в която много иска да се развива и създаде навик, който да дава тези 20% от усилието, резултатите ще бъдат постигнати с лекота и устойчиви, ако навикът се запази.

— 

Ако искате да прочетете повече за опита на Георги, вижте неговата статия “Какво да направя, ако попадна пак в старите си навици и привички?”

Сигурни сме, че историята на Георги ви е мотивирала да започнете изграждането на нови навици. Направете го по-лесно – включете се в нашето 21-дневно предизвикателство “Успех по навик” тук!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *