Въпрос към урок: V - Ray Proxy от курс: V-Ray Рендери за 3ds Max

Може ли да се конвертира обекта направо в сцената....

V-Ray

Здравейте, Когато във сцената има само един високополигонален обект, и той няма да се копира по вече из сцената, трябва ли да се конвертира като прокси? Също така, когато един обект се конвертира като прокси, намалява ли се времето за рендване или се увеличава? Пробвах да използвам в сцена, ваза с цветя ( готов обект на  Evermotion(vol.108) над 700 000 полигона) и когато я конвертирах в прокси обект времето за рендване се увеличи много. Не знам, това така ли трябва да бъде? Сцената без вазата: 1:16 часа, с вазата но не конвертирана 1:45 часа и с вазата като прокси 2:33 часа. Благодаря.

Здравей,

не съм забелязал използването на VrayProxy да води до увеличаване на времето за рендериране. Геометрията от прокси файла се зарежда предварително в RAM паметта (това отнема време, но става сравнително бързо) и след това се използва като нормален обект в сцената. За статична сцена, 700 хил. полигона не е толкова много между другото, ако това е основният "играч" в сцената и ако имаш достатъчно RAM и видеокартата ти се справя добре, за да не ти насича вюпорта. За сравнение, аз съм със 16GB RAM и 2GB видео, и до 4-5млн. полигона нямам никакви проблеми. Виждам че си направил два теста със сцената с прокси и ти дава горе-долу еднакво време, така че найстина нещо се случва и го забавя, но не съм сигурен, че е заради самото прокси. Ако искаш можеш да направиш още няколко теста, но опрости малко сцената- намали резолюцията на 800х600 и направи изгледа през камерата, така че основното което да се вижда да е вазата (може и с нова камера) и може да пробваш и без материалите (само с 1 override mtl) и може да "намалиш" малко настройките на рендера и дори да рендерираш с регион само лявата половина и да сравняваш това време. Колкото по проста е сцената с "проблема", толкова по лесно ще го изолираме и ще намерим решение. Пробвай и с друго прокси - направи някаква геометрия с много полигони и един turbosmooth (колапснат) отгоре, за да имаме и друга база за сравнение. Обръщай и внимание на времето "за зареждане на геометрията" преди да започне самото рендериране при тестовете.

Добре, благодаря ще пробвам и  ще пиша.

Пробвах и с други обекти, чайник с максимален брой полигони(64) и върху него 2 turbosmooth-а в съвсем елементарна сцена. С тази сцена разликата в времето е по-малко но я има: 3:30 минути към 3:56 минути, не знам, може би е несъществена. Но с вазата с цветята времето си остава много ( 16 мин. към 32 мин.) различно пак в същата сцена само с една V-ray plain и един източник на светлина. Вазата я пробвах с нейните си текстури и с един общ V-ray-mtl. Обектите ги конвертирам в прокси направо в сцената. Не съм убеден до колко е правилно това. Присъединявам всички елементи в един и с десен бутон върху обекта V-ray Mesh Export и както е показано във видеото. Пробвах и от външен файл да заредя прокси обект, обаче времето още повече се увеличи, не знам защо, може би бъркам нещо. 

Ок, ще направя и аз няколко теста и ще постна тук и мойте резултати.


Направих няколко рендера с Proxy-та за да сравним още веднъж времето. Сцената в която експериментирам съдържа само една равнина, една камера и VraySun + VraySky с няколко дървета. Дърветата са с голям брой полигони и освен че са много детайлни, върху тях има сняг, който е допълнителна геометрия в сцената. Така броя на полигоните в сцената с копираната геометрия е около 3 млн. 

   Времето за рендериране на копията с материалите е 6мин и 27сек, а за прокситата с материалите е 6мин и 15 сек. 
   Времето за рендериране на копията без материалите е 56сек, а за прокситата без материалите е 53 сек. 
Доста близки времена и според мен не може да се говори за разлика във времето при използването на Proxy обекти.

Извън това заключение, ще опиша накратко как съм го направил, за да може да проследиш основните стъпки и да провериш за разминаване в самият set-up.

   Да кажем, че светлината, бекграунда и камерата вече са поставени и основният въпрос е как да се оправим с геометрията. За по-чист и нагледен сетъп съм отделил обекта, който ще е прокси в отделен файл и всички детайли са attach-нати така че всичко е един обект. При атачването съм запазил ID-тата на полигоните, за да мога после лесно да се оправя с материалите. В същият файл правя едно кубче и върху него прилагам материала, който съм pick-нал от обекта. Това кубче го съхранявам също в отделен файл. Изтривам кубчето, десен бутон върху дървото ->Vray Mesh Export -> избирам къде се се сейва файла, който да съдържа проксито и с тази фаза по създаването съм приключил.
   Отивам в основната сцена -> Creat-> Geometry-> Vray ->VrayProxy, кликвам някъде в сцената и избирам файла който създадох с прокси геометрията. Дървото се появява и преди да започна да го копирам искам да приложа материала, за да не го правя после за всеки обект по отделно. Drag-and-drop файла който съдържа кубчето с материала в тази сцена, избирам го върху празен слот и го прилагам върху проксито. Проксито си пази ID-тата и материала се прилага както трябва. Копирам проксито, правя си гора и ... готово !
   Мисля че описвам същият сетъп както във видеото за прокситата, ако трябва гледай го отново и пробвай пак. Използването на proxy обекти при екстериорното рендериране е почти нейзбежно, така че тествай отново докато не се получи, а ако междувременно излезнат други въпроси - пиши пак и ще ги коментираме :)

Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация