Въпрос към урок: Проект – Raspberry от курс: V-Ray Рендери за 3ds Max

Как да пооправя това положение?

3ds Max V-Ray

Пак да кажа, че тъй като работя на версия 7, не мога да контролирам събдивижъните на материалите, или поне до сега не съм разбрала как... Пробвах и с 32 макс събдивижъни, но пак е оранжаво и с червени пиксели в тази зона.

Здравейте, Теодора, проблемът с шума (червени и оранжеви пиксели) може да се дължи на недостатъчно семплиране в настройките на рендера. Във V-Ray 7 управлението на subdivision за материалите не е налично, но можеш да подобриш качеството чрез настройките на Image Sampler и Denoiser. Увеличи Min Subdivs и Max Subdivs в Render Settings, използвай Adaptive sampling и добави V-Ray Denoiser към рендера.

За да подобриш качеството на рендера и да премахнеш шума, следвай тези стъпки:

1. Оптимизиране на Image Sampler (Antialiasing)
  1. Отвори Render Setup (F10).
  2. Намери секцията Image Sampler (Antialiasing).
  3. Увери се, че Type е настроен на Bucket или Progressive (за финален рендер е по-добре Bucket).
  4. Промени Min Subdivs на 12 и Max Subdivs на 48 (или повече, ако имаш шум).
  5. Задай Noise Threshold на 0.005 или 0.002 за още по-добро качество (по-ниската стойност означава по-чист рендер, но увеличава времето за рендериране).
2. Добавяне на Denoiser
  1. В Render Setup отиди в Render Elements панела.
  2. Добави нов елемент: V-Ray Denoiser.
  3. В настройките на V-Ray Denoiser избери Default (или Nvidia AI ако имаш съвместима GPU карта).
  4. Това ще намали шума след рендерирането, без да се губят детайли.
3. Проверка на светлината и GI (Global Illumination)
  1. Ако проблемната зона е в сянка, провери настройките на GI.
  2. Увеличи Light Cache Subdivs (препоръчително 2000 - 3000).
  3. Ако използваш Brute Force, пробвай със 32 Subdivs или повече.
4. Проверка на материалите и текстурите
  1. Ако има текстура с дисперсия (Glossiness < 0.6), можеш да увеличиш Reflection Glossiness Subdivs в Material Editor.
  2. Използвай Clamp Output в Color Mapping, за да намалиш прекомерния контраст и артефакти.

Тези стъпки ще ти помогнат да намалиш шума и да подобриш качеството на рендера във V-Ray 7.


Вашият отговор

Запиши се в Аула

или
Вашият имейл е защитен при нас.