Как да пооправя това положение?
Пак да кажа, че тъй като работя на версия 7, не мога да контролирам събдивижъните на материалите, или поне до сега не съм разбрала как... Пробвах и с 32 макс събдивижъни, но пак е оранжаво и с червени пиксели в тази зона.
Здравейте, Теодора, проблемът с шума (червени и оранжеви пиксели) може да се дължи на недостатъчно семплиране в настройките на рендера. Във V-Ray 7 управлението на subdivision за материалите не е налично, но можеш да подобриш качеството чрез настройките на Image Sampler и Denoiser. Увеличи Min Subdivs и Max Subdivs в Render Settings, използвай Adaptive sampling и добави V-Ray Denoiser към рендера.
За да подобриш качеството на рендера и да премахнеш шума, следвай тези стъпки:
1. Оптимизиране на Image Sampler (Antialiasing)
- Отвори Render Setup (F10).
- Намери секцията Image Sampler (Antialiasing).
- Увери се, че Type е настроен на Bucket или Progressive (за финален рендер е по-добре Bucket).
- Промени Min Subdivs на 12 и Max Subdivs на 48 (или повече, ако имаш шум).
- Задай Noise Threshold на 0.005 или 0.002 за още по-добро качество (по-ниската стойност означава по-чист рендер, но увеличава времето за рендериране).
2. Добавяне на Denoiser
- В Render Setup отиди в Render Elements панела.
- Добави нов елемент: V-Ray Denoiser.
- В настройките на V-Ray Denoiser избери Default (или Nvidia AI ако имаш съвместима GPU карта).
- Това ще намали шума след рендерирането, без да се губят детайли.
3. Проверка на светлината и GI (Global Illumination)
- Ако проблемната зона е в сянка, провери настройките на GI.
- Увеличи Light Cache Subdivs (препоръчително 2000 - 3000).
- Ако използваш Brute Force, пробвай със 32 Subdivs или повече.
4. Проверка на материалите и текстурите
- Ако има текстура с дисперсия (Glossiness < 0.6), можеш да увеличиш Reflection Glossiness Subdivs в Material Editor.
- Използвай Clamp Output в Color Mapping, за да намалиш прекомерния контраст и артефакти.
Тези стъпки ще ти помогнат да намалиш шума и да подобриш качеството на рендера във V-Ray 7.