Какво точно означава "топологично моделиране" в Solidworks?
Какво представлява топологичното моделиране в Solidworks и каква е разликата му с параметричното моделиране?
Една телена рамка съдържа много полигони, върхове (точката, в която се срещат три или повече ръба), ръбове, които са линии, съставени от два върха, дъги, криви и кръгове, всички от които формират лица в дизайна на телената рамка. В компютърно генерираната 3D топология целта е да има достатъчно подробности в телената рамка, като същевременно се поддържа броят на лицата до минимум, необходим за изпълнение на задачата. В районите, където 3D моделът е предназначен да се огъва или движи, броят на полигоните обикновено се увеличава, за да позволи движение без изкривяване. На други места са необходими по-малко полигони. Това е важна концепция при моделиране на 3D анимация. Увеличените полигонални лица в области на 3D модел, които ще претърпят най-голяма деформация по време на анимация като стави, черти на лицето и движещи се части, са важни за реалистично движение.3D моделиерите се стремят към чиста топология, обикновено илюстрирана от 3D мрежа с ефективно разпределение на многоъгълници, правилно поставяне на крайни контури и чисти, прецизни гънки, които минимизират разтягането и изкривяването.