Въпрос към урок: Автоматични филтри в Excel от курс: Тайните на Excel

Възможно ли е връщане на първоначалното състояние на таблица след използване на сортиране?

Microsoft Excel Тайните на Excel

След като сортирах продажбите от най-голяма към най-малка не мога да върна първоначалния им вид ( разбъркани) дори след изчистването на сортирането,стойностите продължават да си бъдат подредени от голяма към малка.

Здравей, първото за което се сетих е нещо което ползвах преди да знам за съществуването на pivot таблиците е ПРЕДИ да сортираш по която и да е колона ( с филтър или бързо сортиране ) е да си създадеш една допълнителна колона ( която може вианги да скриеш ) с числа от 1 до n така че след като си направил сортиране по колона да речем по азбучен ред си подредил имена ( снимка 1 ), след което връщането към първоначалната подредба ще стане като филтрираш цифрите да така че да са пак от 1 до n това ще ти гарантира първоначалната подредба на базата данни ( снимка 2 ) - този метод макар и малко "по - ръчен" е вариант за връщане в изходна позиция.Другия вариант е копиране на sheet - a  така ще си пазиш оригиналанта подредба в отделен sheet, друг вариант е да копираш файла.

В случая ако не си направил такава колона предварително ( или не си направил нов sheet или копие на файла ) най - вероятно не ти помагам много с отговора, НО реално веднъж сортирайки и след това save - нат файла ( т.е. не може да дадеш undo ) връщане към оригиналанта подредба поне аз лично не знам да има и затова преди вонаги подхождах с допълнителна колона....ако някой се сеща за решение на проблема да го сподели тук.
Моя съвет занапред е ако имаш голяма база данни и искаш да правиш анализ на нея - нека базата данни да си стой в отделен sheet така както е нанесена или подадена от колега след което ползвай или таблици, където да анализираш, филтрираш и т.н. като source - a ще ти е базата данни ИЛИ най - добрия вариант е да работиш с Pivot таблици - които са доста по - гъвкави откъм промени на вида на анализа и дават възможност за добро представяне на информацията.

Четейки въпросите и отговорите дотук стигнах до извода, че за запазване на оригиналния вид на таблицата /преди каквото и да било сортиране и филтриране/ може да се използва View --> Workbook Views --> Custom View. Отделните анализи на данните, които включват сортиране и/или филтриране могат също да се запазват като Custom View. Така без да използваме друг файл и дори друг лист от текущия файл лесно ще превключваме между оригиналните данни и анализите, които сме направили.

Както написах и в друга подобна тема - Custom Views не работят, ако във файла има Data Table. Което е неприятно, защото Data Tables са изключително удобни и полезни.

Аз лично не разбирам какъв е проблемът, че данните са сортиране. Данните са си данни, защо е толкова важно да са разбъркани? То не виждам смисъл и да ги сортираме за нуждите на анализа честно казано.

Но моят опит показва, че данните в "суров" вид винаги са сортирани някак си. Трябва да се разбере как и да се сортира по тизи признак

Пробвах метода на Татяна с Custom Views, като преди да правя сортиране си запазих началния документ, но след като сортирам и отида на View, за да "извикам" съхраненото, Excel ми показва само променената след сортиране таблица. Допускам ли грешка някъде ?

Най сигурно е ползването на резервен Sheet. Винаги можем да се върнем към него, ако нещо се обърка. (ако прекалим със сортирането например)


Вашият отговор

Запиши се в Аула

или
Вашият имейл е защитен при нас.
Ние никога няма да го разкрием на трети лица.