Има ли бърз клавиш за Sub и Superscript?
Здравей, най- големият ми проблем при работа в ексел винаги са били Sub и Superscript-a, ако ми кажете, че съществуват бързи клавиши и за тях ще заобичам програмата напълно! Надявам се да не избързвам с темата, но това за мен лично е голям проблем!
Един вариант е да направиш
CTRL+SHIFT+F което ще те доведе директно до Font раздела, където можеш да сменяш големината на буквите с един клик.
Другият вариант е да си запишеш макро със Shortcut (бърз клавиш) как избираш една от двете опции и така ще си направиш директно бърз клавиш за каквото си поискаш.
Sub Macro1()
'
' Keyboard Shortcut: Ctrl+y
'
With Selection.Font
.Superscript = True
End With
End Sub
А може ли леко загатване от къде да го започна този макрос ? Къде се пишат Макросите в ексел?
В някой бонус ако има възможност да покажете как се създава само един макрос, сигурно всички, които само сме чували за макроси, ще сме безкрайно доволни :)
Макросите са нещо, което няма как да разлгеждаме още в първия модул, но понеже е повдигнат въпроса, ето няколко начални насоки.
Благодаря за варианта с макросите. Много е удобен!
Здравейте! Аз съм с 2007 Ексел, записването на макроси работи ли при 2007?
@инж.Павлова, Ами би трябвало да нямаш проблеми, въпреки версията.В 2007 пак си има Developer и съответно бутон Record Macro, така че.
Аз не мога да разбера какво е Макрос?
Здравей, Елена.
Много Благодаря за уроците,надявам се в скоро време да имам възможност да се включа в уроците.Отново Ви Благодаря
Благодаря Ви много чудесни уроци и чудесен преподавател май ще се запаля за пълен курс.
Още при въвеждането, символа/и, които трябва да бъдат индексирани, се маркират, десен бутон, избира се Format Cells и от там избираме Sub/Superscript. Вместо с десен бутон извикването на прозорецът Format Cells лесно може да стане и с Ctrl+1. Ако след това трябва да поставим символите индексирани, влизаме в режим за редактиране (двукратно кликване в клетката), маркираме, Format Cells от там избираме Sub/Superscript
Благодаря, много е полезно и много интересно. Наистина е много по-бързо и практично!
PDF файлът е изключително полезен!
Колко часове, а може би и дни ще бъдат спестени благодарение на макросите :)
Благодаря, много полезни и достъпни за разбиране уроци!
Идеално!
Макросът , който изписах , не ми излиза в таблицата.
Здравейте,
понеже видях че има страхотен отговор по темата от страна на Cveti в по-горната тема сметнах за добре да копирам отговора и направо тук.
"Здравейте инж. Слаев, За съжаление програмата Excel, е програма за изчисления и форматирането на Sub и Superscript, не е най-ползвано като операция, за да има готова клавишна комбинация както при Word. По-горе бяха указани няколко варианта за достигане на диалоговия прозорец за форматиране на клетка: Ctrl+Shift+F и Ctrl+1. Може да се каже, че има още един вариант само с клавиатура: 1. Натиска се клавиш Alt и се задържа за малко. Подчертават се на менютата буквите в комбинация с Alt за бърз достъп. Оттук се вижда, че за да изберем елементи от Home Ribbon интерфейса, трябва да натиснем :Alt+H.
- При натисната клавишна комбинация Alt+H, се подчертават всички команди и букви и техните комбинации:
Оттук се „виждат“ клавишите с които може да се избере, всеки конкретен елемент от менюто. За моя компютър за да достигна до менюто за форматиране на клетка трябва да натисна: Alt+H и натискам за моя случай от клавиатурата : FN.
- В секцията Effects, се виждат подчертаните букви които може да използваме за да изберем конкретен ефект : Alt+e или Alt+b.
- Приключваме процедурата по избор с натискане на Enter от клавиатурата."
Описах макрос ctrl+t . Таблицата не се появява.
@Стефан Дойчинов,
Клавишната комбинация Ctrl + T прави Таблица в Excel, от определен дипазаон от клетки.За да направиш обаче таблица и за да проработи Ctrl + T, трябва да си селектирал диапзон от клетки.
Ако пак не се създава таблица, то тогава селектирай един диапазон от клетки (снимка 1 позиця 1), след което отиди на раздела Insert (снимка 1 позиция 2) и там избери Table (снимка 1 позциия 3).
Следва да ти се появи прозорец в които трябва да потвърдиш създадената таблица (снимка 2 позиция 1)
Няма да навлизам в подробности по отношение на създаването на таблици, в Модул 3 в настоящия курс са отделени 10 урока от които става ясно как да се създават и прилагат таблици, както и специфични трикове от практиката при ползването им.
В модул 3 урок 8 - Предимства на използване на вградените таблици в Excel от настоящия курс, ще научиш за предимства на една създадена таблица.
Ако имаме готова таблица, маркираме КОЯТО И ДА Е КЛЕТКА и натискаме комбинацията Ctrl+T. Появява се прозорецът Create Table. Диапазонът на таблицата е маркиран и има отметка на заглавията на таблицата. Натискаме ОК. Резултатът: Лек ден и успехи!