Има ли бърз клавиш за Sub и Superscript?

Microsoft Excel Тайните на Excel

Здравей, най- големият ми проблем при работа в ексел винаги са били Sub и Superscript-a, ако ми кажете, че съществуват бързи клавиши и за тях ще заобичам програмата напълно! Надявам се да не избързвам с темата, но това за мен лично е голям проблем!

Един вариант е да направиш

CTRL+SHIFT+F което ще те доведе директно до Font раздела, където можеш да сменяш големината на буквите с един клик.

Другият вариант е да си запишеш макро със Shortcut (бърз клавиш) как избираш една от двете опции и така ще си направиш директно бърз клавиш за каквото си поискаш.

Sub Macro1()

'
' Keyboard Shortcut: Ctrl+y
'
With Selection.Font
.Superscript = True
End With
End Sub

А може ли леко загатване от къде да го започна този макрос ? Къде се пишат Макросите в ексел?

В някой бонус ако има възможност да покажете как се създава само един макрос, сигурно всички, които само сме чували за макроси, ще сме безкрайно доволни :)

Макросите са нещо, което няма как да разлгеждаме още в първия модул, но понеже е повдигнат въпроса, ето няколко начални насоки. 


Първо трябва да се активира раздела DEVELOPER за макроси и след това може да се запише едни макрос.

Благодаря за варианта с макросите. Много е удобен!

Здравейте! Аз съм с 2007 Ексел, записването на макроси работи ли при 2007?

@инж.Павлова, Ами би трябвало да нямаш проблеми, въпреки версията.В 2007 пак си има Developer и съответно бутон Record Macro,  така че.

Аз не мога да разбера какво е Макрос?

Здравей, Елена.

Най - простичко казано макроса представлява един код с точно определена последователност ( алгоритъм ) която съдържа в себе си действия на клавиатурата и/или мишката - т.е. ако имаш последователност от действия може да ги "опишеш" създавайки макрос и ползвайки макроса вместо всеки път да изписваш копираш или нещо от сорта.Надявам се сега идеята на макросите да е по - ясна.Като цяло мисля в два от уроците в курса е показано именно работа с макроси.

Много Благодаря за уроците,надявам се в скоро време да имам възможност да се включа в уроците.Отново Ви Благодаря

Благодаря Ви много чудесни уроци и чудесен преподавател май ще се запаля за пълен курс.

Още при въвеждането, символа/и, които трябва да бъдат индексирани, се маркират, десен бутон, избира се Format Cells и от там избираме Sub/Superscript. Вместо с десен бутон извикването на прозорецът  Format Cells лесно може да стане и с Ctrl+1. Ако след това трябва да поставим символите индексирани, влизаме в режим за редактиране (двукратно кликване в клетката), маркираме, Format Cells от там избираме Sub/Superscript

Благодаря, много е полезно и много интересно. Наистина е много по-бързо и практично! 

PDF файлът е изключително полезен!

Колко часове, а може би и дни ще бъдат спестени благодарение на макросите :)

Благодаря, много полезни и достъпни за разбиране уроци!

Идеално!

Макросът , който изписах , не ми излиза в таблицата.

Здравейте,

понеже видях че има страхотен отговор по темата от страна на Cveti в по-горната тема сметнах за добре да копирам отговора и направо тук.

"Здравейте инж. Слаев, За съжаление програмата Excel, е програма за изчисления и форматирането на Sub и Superscript, не е най-ползвано като операция, за да има готова клавишна комбинация както при Word. По-горе бяха указани няколко варианта за достигане на диалоговия прозорец за форматиране на клетка: Ctrl+Shift+F и Ctrl+1. Може да се каже, че има още един вариант само с клавиатура: 1. Натиска се клавиш Alt и се задържа за малко. Подчертават се на менютата буквите в комбинация с Alt за бърз достъп. Оттук се вижда, че за да изберем елементи от Home Ribbon интерфейса, трябва да натиснем :Alt+H.

Снимка_1

  1. При натисната клавишна комбинация Alt+H, се подчертават всички команди и букви и техните комбинации:

Снимка_2

Оттук се „виждат“ клавишите с които може да се избере, всеки конкретен елемент от менюто. За моя компютър за да достигна до менюто за форматиране на клетка трябва да натисна: Alt+H и натискам за моя случай от клавиатурата : FN.

Снимка_3

  1. В секцията Effects, се виждат подчертаните букви които може да използваме за да изберем конкретен ефект : Alt+e или Alt+b.
  2. Приключваме процедурата по избор с натискане на Enter от клавиатурата."

Описах макрос ctrl+t . Таблицата не се появява.

@Стефан Дойчинов,

Клавишната комбинация Ctrl + T прави Таблица в Excel, от определен дипазаон от клетки.За да направиш обаче таблица и за да проработи Ctrl + T, трябва да си селектирал диапзон от клетки.

Ако пак не се създава таблица, то тогава селектирай един диапазон от клетки (снимка 1 позиця 1), след което отиди на раздела Insert (снимка 1 позиция 2) и там избери Table (снимка 1 позциия 3).

Снимка_1

Следва да ти се появи прозорец в които трябва да потвърдиш създадената таблица (снимка 2 позиция 1)

Снимка_2

Няма да навлизам в подробности по отношение на създаването на таблици, в Модул 3 в настоящия курс са отделени 10 урока от които става ясно как да се създават и прилагат таблици, както и специфични трикове от практиката при ползването им.

В модул 3 урок 8 - Предимства на използване на вградените таблици в Excel от настоящия курс, ще научиш за предимства на една създадена таблица.

Ако имаме готова таблица, маркираме КОЯТО И ДА Е КЛЕТКА и натискаме комбинацията Ctrl+T. Появява се прозорецът Create Table. Диапазонът на таблицата е маркиран и има отметка на заглавията на таблицата. Натискаме ОК. Резултатът: Лек ден и успехи!


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация