Тест към урок 8-5 Как да настроим Excel да повтаря заглавията на колоните на всяка страница
Има малко разминаване във въпроса и отговора. Думите колони и редове и от там в отговора - редове от горе или колони от ляво.
Това е част от въпроса. По някога нещата не са винаги с първата ни асоциация. Ние говорим за заглавия на колони, а в Excel се избира опцията за "повтаряне на редове".
Работя в Университет и ми се налага да принтирам програмите за лекциите на студентите.Имам нужда от помощ как файл на Word да запаметя в Exsel,а не в пдф формат.Къде да променя настройките като при Save-имам опции за съхранение само в "Всички файлове"или в PDF.
A не е ли по-добре във файла на Word да се вмъкне таблицата, диаграмата от Excel, при това, ако са вмъкнати като Paste Link, ще се обновяват при промяна екселския файл.
Добавянето на Word документ в Excel може да стане от Insert (1); Object (2) и от диалоговия прозорец изберете (3). В рамката, която се получава можем да въведем текста или копираме искания текст.
@Росица, предполагам, че това ти трябва.
В сайта на униврситета се качват от различни версий компютри програмите.Моят компютър е с версия 2010 и когато маркирам и задам save az tape ми разрешава да запаметя в ''Foxit Rader PDF dokument"или"All Filles"
Здравей Роси! Първо не ми ясно защо трябва да маркираш за да зададеш Save as. След това с каквато програма работиш такъв е и типът на файла. В Word файла е .docx няма как да бъде .xlsx, и обратно. Но можем да вмъкнем като обект, така както по-горе съм описала и се работи в съответната среда.
@Райна.Благодаря за старанието да ми помогнеш.Става въпрос за следното:в таблица с хедър за коя специалност и кой семестър,година....с ред 1 часовете(07.00-7.45;8.00-8.45;9.00-9.45...),а в колоните са дните на седмицата от понеделнк до неделя.В един ден има по шест под групи от където таблицата се усложнява с много редове и става на три листа.На втория лист не мога да пренеса часовете(а те са изключителни важни).Пробвах да я съхраня тъй като нямам рибън фейс и е невъзможна корекция на място.Предполагам дори,че е възможно в компютърния отдел да са сканирани и качени в сайта само за принтиране.Дано да не съм те объркала тотално.
Здравей Роси, ако се маркират листовете и едновременно по този начин се въведат данните, ще бъде ли решение на проблема? Ако е възможно прати ми файла и аз да се опитам. E-mail-a ми е [email protected]
Роси, няма ли да е по-лесно да импортираш данните от Word в Exell и да принтираш директно от Exell? Винаги съм се чудила защо хората ползват Word за работа с таблици.
Аз от УНСС си копирах самата информация - маркирам таблицата в Word - Ctrl + C и в празен лист на Ексел - Paste, като преценявате дали само съдържанието или и формата. След това се налага да се доформатира, но евентуално може да използвате макрос (от курса VBA за Excel). Аз често се забавлявам с подобни трансформации от файлове за превод - ако искате изпратете примерен файл на [email protected]. Няма начин да няма що-годе интелигентно решение. Аз отдавна приех факта, че много хора ползват това, което им е най-удобно и познато. Затова често учителите, които познавам вместо Ексел използват за таблици Word, строителните инженери, за които съм превеждала предпочитат да пишат протоколи в Ексел, а някои хора използват за работни графици Ексел вместо вградени инструменти за проджект мениджмънт например. Но всичко изброено като не най-добри практики разбира се не важи за обучаващите се тук:).
По въпроса за Повтаряне на заглавията на колоните на всяка страница - всъщност заглавията на колоните са често срещан частен случай на първия ред. На Ексел указваме да повтаря ред/редове (може и да не е заглания ред) на всяка страница. В разглеждания в урока пример ще се повтори заглавният ред/заглавията на колоните.
Ако всеки софтуер се използва по предназначението си няма да има трудности!Excel е сметачна програма с таблици, а Word е текстова програма.
@Росица - с десен бутон на мишката върху маркирания заглавен ред избираме Table Properties. От страница Row слагаме отметка пред Repeat as header row at the top of each page Този ред ще се отпечатва в началото на всяка страница.