Безплатно! Онлайн урок на живо в ZOOM: 13 грешки с Excel Регистрация тук.
Как да извадя само датите срещу които има стойност?
1 1.11.2024 1 04.11.2024 г. 50,00
2 2.11.2024 2 10.11.2024 г. 40,00
3 3.11.2024 3 11.11.2024 г. 30,00
4 4.11.2024 50,00 4 14.11.2024 г. 29,99
5 5.11.2024 5 17.11.2024 г. 35,00
6 6.11.2024 6 18.11.2024 г. 29,99
7 7.11.2024 7
8 8.11.2024 8
9 9.11.2024 9
10 10.11.2024 40,00 10
11 11.11.2024 30,00 11
12 12.11.2024 12
13 13.11.2024 13
14 14.11.2024 29,99 14
15 15.11.2024 15
16 16.11.2024 16
17 17.11.2024 35,00 17
18 18.11.2024 29,99 18
19 19.11.2024 19
20 20.11.2024
21 21.11.2024
22 22.11.2024
23 23.11.2024
24 24.11.2024
25 25.11.2024
26 26.11.2024
27 27.11.2024
28 28.11.2024
29 29.11.2024
30 30.11.2024
Здравейте, Диян, За да извадите само датите, срещу които има стойност, можете да използвате филтър. Отидете в менюто Data, изберете Filter, след това филтрирайте колоната със стойностите, за да покажете само клетките, които не са празни.
- Изберете данните:
- Маркирайте колоните, които съдържат вашите дати и стойности.
- Активирайте филтър:
- Отидете в менюто Data и кликнете върху Filter. В горната част на колоните ще се появят малки стрелки (дропдауни).
- Филтрирайте стойностите:
- Кликнете върху стрелката в колоната със стойностите.
- В появилото се меню махнете отметката на Blanks (празни клетки), за да покажете само клетките със стойности.
- Копирайте резултатите:
- След като сте филтрирали, маркирайте колоната с датите, копирайте я (Ctrl+C) и я поставете (Ctrl+V) в друга област или лист.
Така ще имате списък само с датите, срещу които има стойност.
Идеята ми е да се създаде нова таблица в която да се извадят само датите със стойност и стойността .
Ако работите с Ексел 365, може да използвате функцията FILTER.
Здравейте, Диян, благодаря Ви за уточнението! Това е отлична идея, която може да бъде реализирана бързо с помощта на инструменти в Excel. Ето как да създадете нова таблица с датите и стойностите:
- Добавете нова колона за филтриране (по избор):
- Ако искате допълнителна гъвкавост, можете да добавите колона със стойности, които да проверяват дали клетките са празни или не (например с формулата
=IF(B2<>"",1,0)
в колоната до стойностите). Това не е задължително, но улеснява анализа.
- Използвайте функцията Filter за специфични правила:
- filter clears
Стъпка по стъпка (актуализирано с нов подход):
- Създайте нова таблица:
- Определете място за новата таблица в друг лист или под текущите данни.
- Използвайте функцията Filter:
- Ако филтърът вече е активиран (вижте горния отговор), филтрирайте стойностите, които не са празни.
- Копирайте и поставете резултата:
- Маркирайте филтрираните редове, които съдържат дати и стойности, и ги копирайте (Ctrl+C).
- Поставете ги (Ctrl+V) в новата таблица.
- Използвайте Power Query (алтернативен метод):
- За по-автоматизирано решение, можете да използвате Power Query:
- Отидете на Data > Get & Transform > From Table/Range.
- В Power Query, филтрирайте колоната със стойности, като премахнете празните клетки.
- Заредете резултата в нов лист като нова таблица.
Вашият отговор
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук