Кой рендер е най - добър според вас?
Знам, че има спорове и който е научил един рендер си държи на него. Това ме обърква още повече кой рендер да избера да използвам. Става въпрос за визуализации с 3ds Max основно на интериори. Тук курса е с Арнолд. До сега си мислех, че Вирей е основния за моята цел, четох и за Корона; и за Ментал Рей и всеки твърди, че този който използва има предимства. Информацията, обаче може да е остаряла.Затова реших да попитам и тук от днешна гледна точка кой рендер според вас е най - добре да се изучава при положение, че сега започвам и в перспектива кой ще ми върши най - добра работа за интериор?
Здравей Ирена,
мисля че въпроса който задаваш е много уместен и е минал през главата на всеки който се занима с 3D. Всеки търси отговор на този въпрос, след като е намерил отговор на първият въпрос - с кой софтуер да започна? Така или иначе след като сме избрали основният софтуер, на дневен ред е и избора на рендер енджин. В едно от видеата в курса се опитвам да обясня, колко важен е избора и колко по-добре е да го направим по-рано. Причините за това са много - няма да ги изброявам отново, но найстина е важно да помислим за това и да направим избор. Как обаче да стане това? Най-добрият, най-лесният и най-верен вариан е следният - да познавам всички енджини много добре, да съм ги ползвали много дълго време, да съм ги тествал в различни ситуации и тогава избора е ясен - ще използвам този "Х" енджин, защото вече имам 100 причини и съм наясно с преимуществата му. Споменатите условия обаче не са много лесно постижими ... не мисля че някой изобще ще отдели да кажем по 2 години в професионален опит и проучване и тестване на 5 различни рендер енджина. За това най-верният вариант в случая не е особено приложим. За жалост не съм сигурен, че има верен и лесен начин да избереш ... но това не значи, че е толкова драматичн този избор и че след него настъпва края на света :) Важно е, но не е въпрос на живот и смърт ... петте най-разпространени енджина работят по много сходен начин и всъщност, технологиите по които работят енджините не са толкова много като видове. Права си за това, че всеки изкарва неговият енджин най-добър и според тяхното виждане найстина може да е така. Всеки енджин се опитва да има нещо малко по-различно или нещо по-добре работещо или нещо по-стабилно от другите. Всеки се опитва да оптимизира процеса и да бъде възможно най-бърз за да е конкурентно способен. На базата на това развитие на пазара се появяват много (или поне сравнително много) възможности. Както с всеки продукт на пазара и тук е така - всеки се стреми да има нещо специфично, в което да е най-добър. Обикновено общите критерии по-който се сравняват са колко бързо рендерират и каво е нивото на реалистичност - все косвени показатели за повечето потребители. Разбирам, че са важно но не са първостепенни. Почти никой не рендерира в работно време - рендерите се пускат през нощта и повечете фирми който се занимават с това имат отделни компютри (ферми) който го правят. За отделният потребител, нещата са сходни - просто мащаба е доста по-малък. За нивото на реалистичност в изображенията - всеки рендер енджим може да се похвали с хубава галерия от изображения направени с техният продукт, но нито един от тях няма (все още :) ) магически бутон "натисни тук за чудесен рендер". И не мисля че скоро някой ще има, защото добрите рендери са съвкупност от много неща, като в това число включвам и неща извън техническата част - дизайн, цветове, композиция, настроение ... Във всяко едно от тях може да прекараш живота с цел опознаването и разбирането им и пак накрая да не си го разбрал. Много са обширни нещата и пъзела който трябва да се сглоби за да получим "хубавата картинка" е доста голям. С казаното до тук имам предвид, че за изпълнението на техническата част има много енджини, и повечето от тях ще свършат работа на 100% но в много случай, това не е достатъчно. Ако трябва да се върнем на избора, бих те посъветвал ако имаш възможност изгледаи 2-3 туториала за някои от енджините на който си се спряла, ако имаш възможност пробвай ги и прецени, кой от тях ти се струва най-интуйтивен, кой от тях го разбираш най-добре на това ниво и след това задълбай в него колкото можеш по-надълбоко. Трябват усилие, опити и грешки преди да избереш. Другото което бих те посъветвал е избора ти да е за някой от известните енджини по няколко причини - да се поддържа в Мах, да има достатъчно "готови обекти за него" и да има от къде да учиш повече за него. Много енджини изпълняват тези условия. Добрата новина е, че когато разбереш един от тях, ще можеш сравнително лесно и без много усилия да мигрираш (ако се налага) към друг. Не искам да споменавам имена и да накланям везните, все пак това не е и място за реклама или за хулене на енджини, който не използвам :) и заключението от съвета ми е да си избереш един и да научиш максимално за него. След това ще се отворят нови алтернативи, когато вече го познаваш добре.
Уха-а-а! Благодаря за страхотния отговор! Лошото е, че и на мен ми минаха всички тези мисли и затова се реших да попитам. Като не знаеща и искаща да се занимавам чувах, че Вирей е най - добрия заради многото възможности. Мисля си, че е много добър избор и заради многото модели, уроци, материали разработени за него. За сега изобщо не го познавам, но ми се струва доста сложен и обемен за мен на този етап. Четох при хора работещи с Ментал рей и видях добри резултати; гледах уроци с Корона и ми се стори доста познато от ученото в курса с Арнолд. И аз си помислих точно това, което пишете - че трябва да избера едно и да го науча добре, защото просто няма как да пробвам всички, а и някои ми се сториха доста сходни. Затова и питам за съвет - още не съм навътре в нещата и не знам какви са тенденциите за развитие. И по тази причина не искам да се захващам да уча нещо, което може вече да е морално остаряло и тенденциите да са тръгнали в друга посока... Разбира се мисля на първо време да усвоя по - добре програмата и тогава да се захващам с рендера. Та подскажете накъде са тенденциите?! ( И с какво работите Вие? :) )
Според мойте виждания Топ 5 на най-развиващите се рендер енджини е - V-Ray / Corona / FStorm / Octane / Arnold . Аз лично предпочитам V-Ray, защото го познавам най-добре, ползвам го отдавна и всеки ден ми се налага да работя с него така или иначе. Който и да избереш според мен няма да сгрешиш. Поработи още малко с Макс, натрупай още малко опит с него и мисля, че отговора ще дойде съвсем скоро.
Преди съм ползвал Mental Ray и Scanline също (в старите версии на МАХ), но откакто започнах да работя с Vray съм очарован. Бързодействие, качество на готово изображение, реалистичност. Ако този, който подготвя сцената, може достатъчно добре да настрои всичко в нея, VRay дава достатъчно реалистични резултати за тази цел. VRay има добра поддръжка, много готови материали, туториали и готови модели за него. И най-вече това, че е разработен от българин :)