Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията

Как да записваме проекти?

Професионални навици за развитие Самоусъвършенстване Личностно развитие Мотивация Организация Полезни навици Продуктивност

При запис на проекти как процедирате? Имам папки с проекти от различни години с различни файлове и вътре има във всяка снимки, DWG, Excel-ски файлове...общо взето всякакви разширения. Ако разхвърлям примерно папка "Проект Свищов 2012" по всички букви, няма как да знам кои файлове са свързани с конкретния проект. Другия вариант е да сложа папка "Проект Свищов 2012" в папка "P", но така вътре в папката ще има файлове, който нямат нищо общо с тази буква, като например "количествена сметка" ще се намира в папка "P". Ако имаме само една подпапка ще е проблем, ако станат повече подпапки ще се загуби смисъла.

Здравей, по скоро административната информация бих сложил в отделни папки в азбучен ред т.е. ако дадения обект е Варна, то имам архив не само на компютъра си, но и на хартия, който архив съответно е в папка В - в която папка има всичко което е асоцирано с В. В случая ако ми потрябва приемно предавателен протокол, договор, подписан акт, договор за авторски надзор или каквото и да било мога да го намеря в папка В и подпапка (джоб) Варна.

Съответно ако имам сметки за телефон към Виваком, следва да пак да съм ги сложил в папка В и подпапка (джоб) Виваком.

Този принцип поне за мен е удачен когато архивите са на хартия и нещата са организирани в азбучен ред се търси доста по-бързо, но в компютъра нещата може да са организирани, по начин по-удобен за търсена чрез сортиране, зависи как търсиш и как най-често правиш асоциация.Може да ползваш и тази система при която папката носи името с което асоциираш обекта да речем:

Варна-08_2009_главен водопровод улица Тодор Александров Варна-08_2012_главен канализационен колектор Видин-07_2015_ПСОВ Карнобат-07_2016_ПСОВ

И ако някой се сети за тези проекти след време просто трбява да сортираш в Windows по имена, и ако търсиш обект наприемр във Варна бързо и лесно да го намериш.

Вътре в самите проекти може да направиш отделни папки така, че да разграничиш файловете смислово т.е. във всяка проектна папка винаги може да имаш строго определени папки например:

1- Чертежи 2- Документи 3-Предадена документация 4- 5-

Това са само примери, всеки сам за себе си може да направи организация, така че да му бъде най-удобна спрямо нуждите, които има.Тук няма строго определени правила просто трябва да се стигне до момент в които подредбата на документи е най-удобна за процеса в която тя участва. Тази подредба която дадох като пример може да е удачна при мен и при още 5 човека, но при вас да не сработва и да трябва нещо много малко да се промени за да стане по-ефективна.

Благодаря за отговора. :)


Вашият отговор

Запиши се в Аула

или
Вашият имейл е защитен при нас.