Въпрос към урок: Таблици и масиви от курс: Анализи с Excel

Защо във форматирана таблица не всички формули от колноните се копират на нов ред?

Microsoft Excel Електронни таблици Microsoft 365 Excel VBA Анализи с Excel

Здравейте, Имам данни форматирани като таблица. В седем от колоните имам формули (vlookup, indirect, падащи менюта и т.н.) При преминаване на нов ред, таблицата реагира и си го припознава - копира форматирането и само 6 от 7те формули. Един Vlookup, който търси дата в съседен шийт, не се копира. Мога да го копирам само ръчно. И тогава няма никакъв проблем. Това въпрос на някаква лиспваща настройка ли е? Или има някакви лимити, кои формули се копират автоматично и кои не? Направих скрийншот с визуализираните формули. Формулата в колона С е тази, която не се копира при въвеждане на следващ ред.

Ще съм благодарна да разбера, какъв е проблемът и какво може да е решението.

По принцип Vlookup дава грешки, когато не е отворен файла към който формулата препраща. Обаче, това е другия шиит. Ако в другия шиит има някаква референция от друго място..... Опитай да затвориш файла и да го отвориш наново.

Здравейте, Даниела! В другия шийт има само прости данни, без никакви препратки. Рестартирането на файла също не помогна. Но направих допълнителна, помощна колона с абсолютно същия vlookup и тя работеше. Изкопирах наново формулите от помощната колона върху оригиналаната и май с това надлъгване успях.

Здравей Елица, Много добре си каправила. По принцип, когато нещо не работи, и аз го копирам на ново място. Колоната се е повредила може би. Или пък вмъквам колона, която работи и е с настройки, които ми вършат работа.

От доста време работя с EXCEL, но да си призная, не съм си давал сметка за предимствата на същинските екселски таблици, в сравнение с това, което в този урок нарекохме масиви. Сигурно, защото не е имало, кой да ми го обясни по такъв разбираем начин, както го направи Витали Бурла в настоящия урок. Искрено му благодаря, за това. На колегите, които като мен са си мислели, че задаването на таблица с инструментите на EXCEL, е просто едно форматиране в различни цветове, ще кажа: разликата между таблиците и масивите наистина е огромна. Наистина и те си имат своите особености, но в момента, в който човек ги усвои, таблиците облегчават труда многократно.


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация