Размери, формат и експорт за WEB - част 2
Ключови аспекти при експортиране на изображения за уеб
В този урок научаваме, че подготовката на изображения за уеб не е просто запазване като JPEG файл, а изисква специфични настройки за оптимизация. Лекият размер на файловете е критичен за бързото зареждане на уебсайтове, особено когато работим с множество продуктови снимки. Правилното използване на Save for Web функцията и sRGB цветовия профил гарантира качествено визуализиране на продуктите онлайн.
Стъпки за оптимизиране на продуктови изображения за уеб
Използвайте
Crop Tool
(C) за изрязване на изображението до подходящ размерЗа продуктови снимки в уеб магазини изберете квадратен формат от падащото меню на Crop Tool - опция
1 to 1 square
Центрирайте продукта и осигурете достатъчно "въздух" около него
За експортиране използвайте
File > Export > Save for Web
Изберете подходящо качество от предварителните настройки (Preset):
- High (качество 60) - добър баланс между качество и размер
- Very High - по-добро качество, но по-голям файл
Намалете размера на изображението до подходящ за уеб (например 2000 пиксела ширина)
Проверете качеството на детайлите с инструмента за увеличение (
Z
)Уверете се, че опцията за
sRGB
цветови профил е активирана
Полезни команди и функции
C
- активиране на Crop Tool за изрязванеZ
- инструмент за увеличение (лупа) за проверка на детайлитеSpace
- позволява придвижване в увеличеното изображениеFile > Export > Save for Web
- оптимален метод за експортиране на уеб изображенияsRGB
- цветови профил, който гарантира правилно визуализиране на цветовете онлайн