Как да постигна отлични резултати с Corel Draw?
Много ми харесва начина по който се представят нещата – много последователно, обстоятелствено, разбираемо, харесва ми това, че се показват няколко варианта за всички действия. Ползвам CORELDRAW X7/64bit/. 1. Искам да разбера как мога да направя това меню, ползвайки екселски файл. Прочетох написаното тук https://aula.bg/question#id-173888000001, но не успях да се справя. Според мен е важно, защото екселския файл допуска корекция на цените, спестявайки време. Искам да знам как мога да го постигна, така че когато реша да променям нещо в таблицата, да мога да от файла в корел да си отворя екселския файл, да го поправя и корелския файл да се окаже с току-що направената корекция. Т.е. как се създава тази връзка между двата файла и как двата файла вървят комплект. 2. За да създама меню, което да изпратя в печатница реших да си кача други снимки. Пействайки ги с PASTE SPECIAL ме попита как да ги качи и ми даде възможност да избера между ADOBE FHOTOSHOP IMAGE, PICHTURE METAFYLE, DEVICE INDEPENDENT BITMAP, BITMAP. Бихте ли препоръчали в какъв вид е най-добре да се качи файла, за да се получи меню, печатано в печатница с най-добра визия. Продължавам курса с най-голямо удоволствие.
Благодаря за споделеното мнение, Анета, радвам се, че курсът Ви е от полза.
- Относно използването на файл от Excel – вариантите са с Insert New Object или с Print Merge, както отговорих под въпроса Ви в тази тема. За Print Merge ще допълня, че структурирането на информацията в екселския файл зависи от сложността на проекта, от това колко страници се побират във формата на хартията за печат и как върви подредбата лице-гръб. На първо място трябва да имате отделен документ за съдържанието на менюто, без кориците. В екселския файл всеки ред е за отделна страница, информацията се подрежда примерно така:
Най-отгоре се въвеждат заглавия на колоните (ще бъдат имената с полетата за вмъкване в падащия списък на Print Merge). Ако на всяка страница ще има примерно по 10 ястия, на първия ред трябва да има 10 групи заглавия на колоните: артикул 1, състав 1, цена 1, след това артикул 2, състав 2, цена 2, ... и т.н. за всички 10 ястия. Заглавията са примерни, може да ги озаглавите както ще Ви е удобно за по-лесно разпознаване впоследствие.
На следващия ред се въвежда информацията, като се има предвид, че всеки ред ще се Print Merge-не на отделна страница. На един ред са артикули от 1 до 10, на следващия – от 11 до 20 и т.н. Общо взето с Print Merge ще е времеемко подреждането на таблицата, но се спестява поединичното форматиране на текстовите обекти. Основния файл с вмъкнатите в него полета служи като шаблон с подредени и форматирани полета за текста и така при всяка нова редакция към него само се зарежда източника на текстова информация и се изпълнява сливането в нов документ.
При другия вариант от гореспоменатата тема (с Insert New Object) ще отнеме време форматирането след вмъкване на текста. За съжаление софтуерът не е съвършен в това отношение и няма универсален вариант за автоматично актуализиране на информацията.
- Относно изображенията има няколко възможности:
- директно вмъкване с Import, ако не изискват успоредно редактиране и файлът не е "тежък"; - вмъкване като свързани с линк, за да не утежняват файла при работа (в този урок има повече по темата); - с Insert New Object, ако се налага да се редактират успоредно в друга програма, с която са създадени. Накрая трябва да бъдат растеризирани или flat-нати и вложени наново.
Има отделен урок с базови [насоки] (https://aula.bg/Coreldraw-osnovni-nasoki-pri-podgotovka-za-pechat) относно подготовката за печат.
Силно препоръчвам преди да подготвите документа, да се консултирате предварително с печатницата, на която ще изпратите файла, относно техните изисквания. Успех с проекта!
Много благодаря за обстоятелствения отговор. Беше ми много полезно.