Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията

Създаване на източник на светлина.

AutoCAD

Може ли един създаден 3D обект да го използваме като източник на светлина? Например някой по-екстравагантен полилей над масата?

Здравейте, Валентина, да, възможно е да накарате 3D обект да изглежда и да действа като източник на светлина. Това се постига не чрез превръщането на самия геометричен обект в "лампа", а чрез присвояване на материал със свойство за самосветене. По този начин полилеят или друг декоративен елемент ще свети при рендиране.

За да постигнете този ефект във Вашия интериорен проект, следвайте тези стъпки:

Създаване на светещ материал (Self-Illumination)

За да накарате геометрията на полилея да свети, трябва да създадете и настроите специален материал.

  1. Отворете палитрата за материали, като въведете команда MAT или изберете Material Browser от таба Visualize.
  2. В долната част на прозореца кликнете върху иконата за създаване на нов материал и изберете New Generic Material.
  3. В отворилия се прозорец за редакция (Materials Editor), намерете секцията Self-Illumination и поставете отметка, за да я активирате.
  4. В настройките на Self-Illumination можете да изберете:
  • Filter Color: Цветът на светлината (например топло жълто или бяло).
  • Luminance: Силата на светене. Тук може да изберете Dimmer за по-слаба светлина или да зададете стойност в кандели (cd/m^2), ако използвате физически коректно осветление.
  1. Присвойте този материал на елементите от полилея, които трябва да светят (например крушките или стъклените елементи), като провлачите материала върху тях.

Добавяне на реален източник на светлина (Препоръчително)

Въпреки че Self-Illumination кара обекта да изглежда светъл, често той не осветява достатъчно силно околните предмети (като масата под полилея). За най-добър резултат е добра практика да комбинирате светещия материал с реален светлинен източник.

  1. Отидете в таба Visualize, панел Lights.
  2. Изберете инструмента Create Light и след това Point Light (Точкова светлина).
  3. Поставете точката на светлината точно в центъра на Вашия 3D обект (полилея) или вътре в "крушките".
  4. Настройте интензитета (Intensity Factor) и цвета (Lamp Color) през панела Properties, за да съвпадат с визията на полилея.

Така Вашият екстравагантен полилей ще изглежда, че свети (заради материала) и реално ще осветява стаята (заради скрития Point Light).


Вашият отговор

Запиши се в Аула

или
Вашият имейл е защитен при нас.