Въпрос към урок: Модификатори – използване
от курс: 3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX
Може ли да ми обясните каква е разликата между модификатора Symmeri от листата с модификатори и командата Mirror и как се прилага върху обект.Много Ви Благодаря
3dmax 2014
Здравей,
инструмента Mirror се използва когато трябва да направим огледален образ на целият завършен обект, а модификатора Symmetry се използва когато трябва да направим огледален образ на част от обекта - имаме симетрични части от един и същи обект. В приложеното изображение, съм използвал командата Mirror за да направя едната ръка на робота (1), след като имам моделирана другата, но бих използвал Symmetry при моделирането на главата - работиш върху едната половина, а другата се update-ва автоматично. Ето как работи модификатора - прилагаш го върху геометрията върху която работиш, появява се равнината на модификатора (спрямо гизмото), кликваш на знака "+" пред името му и кликваш на Mirror (6). Това е равнината, спрямо която се "появява" огледалното копие. Когато е активна тази равнина, можеш да я местиш и завърташ. Между оригиналният обект и копието няма дублиращи се полигони (много удобно улеснение). Друго основно приложение на Symmetry е многократното му използване върху един обект. Ако имам обект (2), в който знам коя част се повтаря (3), мога да го приложа и да получа половината от готовият обект (4) и да го приложа пак, за да направя огледално копие на цялата половина (5).
Благодаря ВИ много.
Много полезно. Спестява време ☺
Вашият отговор
Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
20 безплатни урока
Трикове и тънкости за софтуера
Отговори на вашите въпроси