Въпрос към урок: Осветление с HDRI от курс: 3ds Max за начинаещи

защо при мене изглежда толкова

3ds Max

Здравей Иво,

задавам всички параметри на камерата, светлината и матеряла, както са във готовия файл и резулататът е този:

На матираната промених Roughness в Secular от 0.2 на 1, въпреки че във видеото е 0.2... Явно пропускам нещо, но не знам какво е. При всички положения не мога да постигна дори подобно изображение на твоето... Помощ! И като цяло всичките ми рендеринги излизат много преосветени. Има ли нещо общо с Enviroment или GI?

Здравейте, Теодора, причината за разликите в рендера най-вероятно е комбинация от няколко фактора: 1. Roughness – промяната от 0.2 на 1 прави материала много по-матов, което значително влияе на отраженията. 2. Осветлението – HDRI средата и настройките за осветление може да са различни. 3. Exposure в камерата – ако е твърде висока стойността, рендерът ще изглежда преосветен. 4. Environment и GI – тези настройки влияят на глобалното осветление, което може да е причина за преосветяване.

Проверете тези параметри и върнете настройките на Roughness обратно на 0.2, за да видите дали ще се подобри резултатът.

Ще преминем през най-важните настройки стъпка по стъпка, за да открием къде може да е проблемът.

1. Проверете Roughness в материала

  • Отворете Material Editor (M).
  • Изберете съответния материал, който използвате.
  • Намерете Specular Roughness (или просто Roughness, ако използвате Arnold Standard Surface).
  • Ако стойността е 1, това напълно разсейва отраженията, затова върнете я обратно на 0.2, както е във видеото.

2. Провери настройките на HDRI осветлението

  • Отидете в Environment and Effects (8).
  • Проверете дали HDRI картата е зададена в Environment Map.
  • Уверете се, че тя е свързана правилно чрез Bitmap или Arnold SkyDome Light.
  • Проверете стойностите на Intensity – ако са прекалено високи, ще получите преосветен резултат.

3. Камерата – провери Exposure

  • Изберете камерата и в Modify Panel проверете настройките за Exposure Control.
  • Намалете стойността на Exposure Value (EV), ако е твърде ниска (примерно ако е около 2, пробвайте с 6–7).
  • Ако използвате Physical Camera, проверете параметрите Shutter Speed, ISO и F-Stop, защото ако ISO е много висок или F-Stop е нисък, изображението ще е твърде светло.

4. Провери Global Illumination (GI)

  • Отидете в Render Setup (F10) > Arnold Renderer > GI.
  • Намерете Diffuse Samples и GI Bounce – ако тези стойности са твърде високи, може да доведат до преосветяване.
  • Пробвайте да намалите Diffuse Samples до 2–3 и GI Bounce до 1–2.

5. Проверете Environment Settings

  • В Render Setup > Arnold Renderer се уверете, че Environment настройките са правилни.
  • Ако използвате Arnold SkyDome Light, проверете Intensity и Exposure.

Вероятно комбинация от променената Roughness, HDRI светлината и настройките за Exposure в камерата водят до разликите в рендера. Върнете Roughness обратно на 0.2, проверете HDRI и намалете Exposure, ако е необходимо.

Здравейте, може ли един скрийн шот, не намирам в Render Setup (F10) > Arnold Renderer тази GI-настройка, съответно и Diffuse Samples и GI Bounce. Също така в Environment and Effects мисля,че HDRI картата не трябва да е зададена в Environment Map. Нали използваме Arnold SkyDome Light, а не Background осветление? "Проверете стойностите на Intensity – ако са прекалено високи, ще получите преосветен резултат". На кое Intensity? В Environment and Effects няма настройка за Intensity... или поне аз не я вждам.


Вашият отговор

Запиши се в Аула

или
Вашият имейл е защитен при нас.