Каква е правилната Гама корекция за 3ds Max 2014
3ds Max
Във версия 2014 може да се задава само Input Gamma -2.2. А в старите версии има и опция и за Output Gamma която е 1. Когато се създава едно изображение не трябва ли Гама корекцията за него ( и съответно за неговите текстури) да бъде 2.2 а полученото изображение се съхрани с гама 1 В версия Мах2014 няма такава опция. Мъчил съм се да си рендвам разни картинки и резултатът е много бледо и безжизнено изображение (V-ray + V-ray frame buffer). Както съм чел из нета това е доста често срещан проблем. Доколкото успях да намеря решение, е промяната на ред от C:\Users\име\AppData\Local\Autodesk\3dsMax\2014 - 64bit\ENU\en-US\defaults\MAX файлът е CurrentDefaults където OutputGamma=2.200000 се променя на 1.000000. Дали е правилно? Това ли е изходната гама за версия 2014? В момента като отварям файловете от курса виждам това съобщение...
Здравей,
проблема за Gamma корекцията в Мах е много отдавна и е много дискутиран, а специално във версията 2014 според мен е останал като още по-труден за решаване проблем, защото са премахнати контролите от интерфейса, с които се контролираше. Иначе по принцип си прав (за повечето случай) - при създаването на изображението Gamma корекцията е 2.2 а при съхранението на изображението е 1.0 .Това което може да се направи в случая е следното :
първо да се увериш от менюто за Gamma, че е активирана корекцията и тя е 2.2, и че влияе и на "Color Selector" и на "Material Editor" и след като рендерираш изображението и го сейваш (не затваряш прозореца с рендерираното изображение в Мах), под полето в което пишеш името на файла има поле Gamma, където можеш да избереш Override и да зададеш друга стойност. Ако изображението е прекалено "бледо и светло"- 1,0 ; ако е прекалено тъмно - 2.2.
На съoбщението което ти излиза можеш да избираш "Keep the System's Gamma..."
... само да допълня отговора ако рендерираш с V-ray :
от менюто Render Setup -> табулатора V-ray -> ролаута Color Mapping -> полето Gamma , контролира тази стойност.