Какъв мепинг да избера?
Пробвах всички опции от UVW Map но не се получава. Там където одеялото пада от таблата на леглото и от леглото към земята текстурата се "разтича" . Одеялото е направено от Rectangle > Garment Maker > Cloth. Като избера опция Mapping > Shrink Wrap се получава интересен ефект които може да мине и за текстура но не е вярната. Предполагам че трябва да е BOX но не се получава. Благодаря.
Здравей,
здравейте дали може да направите урок в които да се изясни работата с модификатора Unwrap UVW тъи като не мога да схвана йай работи но очевидно само с UVW Map не става оправянето на текстурите.
Здравей,
ще го имаме предвид да добавим допълнителен урок за мапирането на по-сложни обекти с Unwrap UVW map.
Благодаря Ивайло аз се опитвах само с UVW Map модификатора но доста често не мога но с модификатора Unwrap UVW не зная как се мапира ,поне по мое мнение това си е за самостоятелен урок.
между другото някъде бяхте говорили за ремапиране на картите това означава ли че трябва фаила и текстурите да са в една и съща папка и там самата подреденост да е с едно ниво под не мога да го намеря къде бяхте дали тази информация
По принцип в курса по 3ds Max, Модул 5 - Избор на подходящи материали и текстури, урок 14 - Unwrap UVW е точно по темата, но примера там е прекалено прост и сигурно остават неясни неща, при ънрапването на по сложни обекти. Прегледай го отново и пробвай дали е приложимо конкретно за твоя случай.
Иначе ето тук може да видиш темата за ремапирането.
прегледах го но за мен не е приложимо.
Добре, разбирам - ще се постараем да допълним инфомацията
Благодаря много ,а могат ли да се поставят текстури само върху избран полигон
ето тази пеика моделирал съм я пак използваики бокс и сега искам на всяка дъска да слагам тексстури така че дъските да са с различен нюанстоест да не са толкова еднородни.
За да поставиш на всеки полигон различна текстура, трябва да избереш полигона и от материалния редактор си избираш материала. За да можеш да контролираш мепинга на текстурата слагаш отгоре му модификатор UVW Map. Този модификатор ще ти контролира само координатите на текстурата за този полигон и за никой друг. Това е важно. За следващия полигон за да нанесеш текстура слагаш модификатор Edit Mesh, не Edit Poly. С Edit Poly няма да се получи искания резултат, защото като наложиш текстурата на новия полигон, тя ще замени всички предходни. Това е някаква особеност на модификатора. И така слагаш Edit Mesh, селектираш следващия полигон, нова текстура, UVW Map и т.н. Ако целта ти е всяка дъска на пейката да изглежда различно и ще се мъчиш да текстурираш всеки полигон по отделно, честно казано това си е доста труд, и не знам дали си заслужава. Защо не пробваш да поставиш примерно на две дъски една обща текстура. Може да се създаде илюзията, че дъските на пейката са извадени от една обща дъска: Или че всяка дъска е отделна: За целта е хубаво да имаш големи текстури (в пиксели). Arroway Textures предлагат много добри колекции от дърво камъни и др. които за съжаление са платени... уж.
благодаря за отговора Георги пак научих нещо ново,наистина ще е доста труд както се вижда и ма и фаски но може ли така както е моделирана пейката като едно цяло да ги разделя или детачна на отделни летви,и към всяка летва да си прилагам материал,само си мисля дали при фаската да не се получи нещо по различно
Няма проблеми. Няма да се вижда: Ако всяка дъска от пейката ти е отделен елемент ( Element) можеш да я селектираш като елемент и да я текстурираш като такъв. Ако селектираш всеки елемент по отделно и го детачваш ще отнеме много време. В ScriptSpot има еден скрипт които е безплатен и се сваля без никаква регистрация и служи за детачване на обекти. На мен лично ми върши много добра работа Detach Elements, това което се свали го поставяш при другите скриптове, или където ти е удобно. Работи се сравнително лесно. На подниво елементи селектираш всичко което ще се детачва натискаш Detach и готово.Поразгледай опциите за какво са! Така всяка дъска от пейката ще ти бъде отделен елемент
да благодаря Георги
Георги мога ли след като приложа материал на обект след това да мапирам по различен начин страните му пак ли го разделям на полигони