Как да въведа стойности в Connect?

3ds Max

Здравейте,  Инструментът "Connect" само с проценти ли работи? Искам да създам примерно тази картинка  https://konstrukt.hit.bg/et7.jpg  Мъча се да я създам от цял бокс който да го разделя с помощта на "Connect" . Обаче всеки елемент от етажерката става с различна дебелина защото не знам как да налучкам правилния процент за дебелина. Двете крайни страници, лява и дясна ги създавам като маркирам тавана и дъното > "Connect" - Segments-2 -Pinch-92. Тавана и дъното са със същите настройки. Делителите и рафтовете за Segments съм задавал по 2, а пък  Pinch на око съм го намествал някак си. Но пък евентуалните детайлои

Здравей,

за жалост Connect работи само с проценти и не можеш да го контролираш с точни единици. По принцип корпусните мебели е по-добре са се правят от отделни детайли и след това да се "сглобяват". Така имаш три приимущества - работиш с точни размери, нямаш проблеми с координатите на текстурите и работиш с много подобни детайли (или еднакви). Докато в случая, до колкото разбирам, върху оснояния Box с допълнителни сегменти, който си направил с Connect описваш "отворите" на етажерката, който обаче трябва да extrude-неш навътре - което ще доведе до изтегляне на текстурата и няма да стой добре. Направи си основата от box, клонирай я за тавана, премести я на габаритната височина, направи същото със страниците и рафтовете и си готов. Като не е необходимо рафта на етажерката да е съставен от 4 детайла (както и вертикалните разделители отвътре) - може да са един детайл и да се презастъпват. По принцип не е жeлателно да се презастъпва геометрията така, но в случая няма да има проблеми.

Как е правилно да се създадат страничните детайли, примерно на този шкаф? В случая аз знам точните габаритни размери на изделието и мога да създам обект Box с точни размери и след това да ги прилепя някак си. Или другия начин, да използвам прилепвания и да създам същия обект Box направо с готовите размери без да въвеждам нищо, обаче дебелината не мога да задам с помощта на прилепвания, нещо не се получава. Начинът с прилепванията става много бързо и лесно, обаче е проблемът с дебелината на обекта. Въобще от практиката как се е наложило бързото и точно създаване на такива обекти? Благодаря?

Благодаря, Получи се .

По принцип, ако трябва да направя такъв тип "отворена" корпусна мебел, ще я направя по следния начин: първо основата (box), която веднага клонирам (Ctrl+V) и премествам на точно разстояние за тавана, което определя и крайният габарит. След това страниците, някъде в страни. Не използвам snap тук, защото когато са готови използвам Align (min/max). Просто така ми е по лесно, не че не може със snap, просто трябва да си отработиш най-удобната за теб схема на работа. После клонирам крайната страница за междинните. Ако хоризонталните рафтове са отделни елементи ще направя единия и ще го клонирам по точните позиции. До тук всичко е box, като сега бих конвертирал всички елементи в Editable Poly и това което бих направил със следващият елемент, бих го направил със всички -> в режим на ръбове -> Ctrl+A и когато са маркирани всички ръбове (...и всички елементи са на точни позиции...) ще използвам командата Chamfer с малки стойности, за да "убия" ръбовете. 

Ако корпуса е от затворен тип (има вратички отпред), тогава е според преценката на това от колко близко ще се вижда и до какво ниво на детайлите трябва да достигнем. Очевидно единият метод е горният + вратичка :) . Но по някога е по-лесно и бързо на един box с chamfer ръбове, да "закачим" вратичките. 
Клонирай и позиционирай детайлите, докато са стандартни примитиви и след това коригирай размерите, като това допълнително ще повиши скоростта ти, защото всички елементи от тези корпуси ще имат една дебелина (обикновено 18мм) и на повечето ще съвпадат и широчините.

Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация