Въпрос към урок: Unwrap UVW от курс: 3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX

Защо менюто Pelt Map е отрязано и не мога да го разширя ?

3ds Max 3D Моделиране 3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX Рендериране

Защо менюто Pelt Map е отрязано и не мога да го разширя ? Не мога да контролирам размера настрани,за да се открият и другите менюта, помощ ! Прилагам снимка със скрийншот от упражнението си.

Здравей, това е доста странно, не ми се е случвало до сега, но това меню може да видиш как изглежда на следващият скрииншот и да го затваряш, а следващото релаксване може да стане от меню Tools->Relax

Да, благодаря от там започнах вече да го релаксвам, но не се оправя менюто и с рестарт, много странно наистина...за сега успявам да се ориентирам "на сляпо" с копчетата :))

Здравейте отново, опитвам се да се упражнявам с модификатора Unwrap UVW върху различни обекти, тук срещнах малък проблем....това е стандартния примитив чайник, искам да му отделя елементите капак, дръжка и т.н.(в подселекция ръбове и да ги направя шевове), за да мога по-лесно и коректно да го мапирам, но как да отделя дръжката и тази част от него,по подразбиране се изчертава така чайника, колкото и да му увеличавам сегментите...от нищото излизат ръбове като в скрийн шота.

това , което ми хрумна е да свържа с Connect ръбовете , за да приближа максимално "границата" на елемента до тялото му, но пак не е коректно изрязан този елемент. Може ли идея как да го направя ? И изобщо на прав път ли съм ... :) благодаря предварително:)

тук пак съм си добавила с Конект ръб и съм го наместила, но не е това резултата, който искам.

Според мен няма нужда от добавяне на нови ръбове в геометрията - в случая частта от дръжката и чучура на чайника, пресичат тялото. С други думи ръбовете, които ти трябват са просто във вътрешността на чайника. Малко е неудобно за селекция но с F3 в wireframe view се вижда къде са и могат да се селектират. Ако искаш ръбовете да не пресичат тялото, просто ги селектирай в геометрията и ги мръдно малко, така че та се допират или а са малко извън тялото. Ако добавиш нови ръбове с Connect и ги използваш за unwrap-a, ще остане част от геометрията, във вътрешността без координати за текстура - няма да е текстуриран целият обект. Което в случая не е фатално, но и не е съвсем правилно. Ако след това, да кажем че трябва да се анимира този обекта и дръжката излиза или тялото изчезва, там ще станат видими тези недостатъци.

благодаря,не се бях сетила за режима wireframe и да ги изтегля, действително както казахте по-горе остана една малка част от чучура и дръжката на чайника, които бяха мн малки ( като пръстени) и трябваше отделно да ги разпъна и релаксна , но стана, просто с големи гимнастики от моя страна. Благодаря още веднъж, веднага ще го пробвам :)

Здравейте, искам да споделя една лесна според мен идея за правене на разгъвки на текстури. Аз лично използвам продукт на RizomLab . Това е отделна програма, която е със сравнително малки изисквания и към нея има плъгин - Bridge който свързва 3ds Max и Rizom UV. Плъгина се предлага в два варианта платен и свободен, като за интериор и екстериор, предполагам че и безплатния ще върши работа. Програмата е платена, но може да се намери и по - евтин вариант. Това е външния вид на програмата и макар и стряскащ се работи буквално с няколко бутона: Прехода от 3ds Max към Rizom UV става с помоща на плъгина, а обратно като се натисне CTRL+S. Разгъвката която се създаде в RizomUV се прехвърля и в 3ds Max Програмата набира все повече популярност и в Ю-тюб може да се намери много информация за нея. Това е едно Видео с кратки коментари в което е показано как се прави разгъвка на няколко обекта с РизъмУВ. Надявам се програмата да ви е полезна.

Благодаря ви за съвета, Георги, ще разуча как стоят нещата там :) тъкмо посвикнах с този модификатор Unrwap uvw, но пак имам неясноти, много бих се радвала да се направи отделен урок или два специално за този модификатор и начините на мапиране...


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация