Може ли Copy обекти да станат Instans?
Здравейте, Имам сцена която съдържа около 20 приблизително еднакви обекта-вратички, които са копия един на друг (Copy) и нямат връзка по между си ( Instance). Могат ли в последствие,тези обекти, да се направят зависими един от друг, за да сложа модификатор само на единия, и той да се приложи и на останалите обекти? Пробвах с инструмент " Select and Link" да задам някаква връзка между обектите, обаче не се получи. Благодаря.
Здравей Георги,
Благодаря за отговора. Ще пробвам и ще пиша
Здравейте, Пробвах предложения скрипт, пробвах и още един скрипт "Instancer" https://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/instancer-0 . И двата скрипта работят горе долу на един и същи принцип: Посочва се кой е основния обект и след това се посочват зависимите обекти. Скриптовете си вършат много добре работата и могат да бъдат много полезни. В моя случай обаче не помогнаха. Проблемът е че, останалите вратички настина се превърнаха в копия на избрания от мен обект. В моята сцена вратичките са с различен размер и форма ( има заоблени с модификатор Bend) и когато ги превърна в инстансни копия те приемат размера и формата на вратата която съм посочил. Моята цел е да запазя тяхната форма и размер, а само на една врата да наложа определени модификатори и те да се приложат и на останалите. Да кажем, да не върша едно и също действие за всеки обект. Пробвах и друго. В отделна сцена създадох само една врата наложих и материали копирах я, но след като и промених размерите на копието текстурите се разхвърчаха.
Ако искаш да приложиш един и същи модификатор върху различните вратички, просто ги селектирай и избери модификатора- така ще имаш инстанс модификатор.