Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията

Настройки за светлината

3DS MAX 2018

Здрваейте, защо моят рендер изглежда толкова светъл, спрямо този на клипа, въпреки че настройките за radius и intensity са същите? Има ли някакви други настройки, които трябва да оправя?

Здравейте, Ивайла, проблемът с твърде светлия рендер в Arnold обикновено се дължи на Exposure настройките, а не само на radius и intensity на светлините. Има няколко ключови настройки които трябва да проверите.

Основни причини за твърде светъл рендер:

1. Physical Camera Exposure

Най-честата причина е неправилната exposure стойност в камерата:

  • Изберете Physical Camera
  • Отидете в Modify panel
  • Намерете Exposure Control секцията
  • Проверете Exposure Value (EV) - ако е твърде ниска стойност, рендерът ще е много светъл
  • За интериорни сцени обикновено се използват стойности около 8-10 EV

2. Environment настройки

  • Натиснете 8 за Environment панел
  • Проверете дали Environment Color е черен (default стойност)
  • Ако има Arnold Skydome light, намалете неговата Exposure стойност

3. Arnold Light Exposure

Arnold светлините имат два параметъра за яркост:

  • Intensity - основната стойност
  • Exposure - multiplier който се изчислява като 2^Exposure
  • Дори при същи intensity и radius, различни exposure стойности водят до различна яркост

Решение:

  1. Изберете Physical CameraModify panel → намалете Exposure Value (опитайте 8-10)
  2. Натиснете F10Environment tab → проверете Environment Color да е черен
  3. Изберете Arnold светлинитеModify panel → намалете Exposure стойността (опитайте отрицателни стойности като -2 или -3)
  4. Render Setup (F10)Arnold RendererSystem tab → проверете Gamma Correction настройките

Започнете с промяната на Physical Camera Exposure Value - това е най-бързият начин да контролирате общата яркост на сцената, без да променяте светлините.


Вашият отговор

Запиши се в Аула

или
Вашият имейл е защитен при нас.