Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията

Маркиране на полигони с Shift

3DS MAX 2018

Здравейте, при мен въпросното задържане на Shift и натискане на следващия полигон не маркира всички полигони по обиколката на обекта, а ми дава да ги маркирам ръчно с мишката. Има ли алтернатива на тази команда или начин по който да го оправя?

На втората снимка е задържан шифта и натиснат следващия полигон, но ми го дава ръчно.

Здравейте, Ивайла, вместо Shift с клик за маркиране на цял полигонен луп (loop) в по-новите версии на 3ds Max се използва Ctrl + двоен клик върху съседен полигон. Това бързо избира всички полигони в този луп. Ако Shift не работи, това е стандартната алтернатива.

  1. Влезте в режима Polygon (Editable Poly, ако е нужно чрез командата Convert to Editable Poly).
  2. Изберете първия полигон от лупа, който искате да селектирате.
  3. Задръжте Ctrl и направете двоен клик с левия бутон на мишката върху съседен полигон в желаната посока на лупа – така ще се маркират автоматично всички полигони в лупа.
  4. Ако искате да маркирате ринг (ring), приложете същата логика, но с Edge селекция.
  5. За още опции, използвайте менюто Modeling в Graphite Ribbon – тук има бутони като Loop и Ring, които могат да изберат цял луп или ринг (някои версии ги имат и с клавишни комбинации Alt+L/Alt+R).
  6. Ако все пак командите не работят, проверете настройките за клавишни комбинации в Customize > Customize User Interface и се уверете, че няма промени или конфликт с други шорткъти.

Причина за проблема:
В новите версии на 3ds Max стандартният начин за loop selection вече не е Shift + click, а Ctrl + double click. Shift позволява ръчно прибавяне към селекцията. Ако командата не работи, обикновено причината е промяна в шорткътите или модифицирана настройка на интерфейса.[

Много благодаря!


Вашият отговор

Запиши се в Аула

или
Вашият имейл е защитен при нас.