Как да оправя проблема?
Здравейте, опитах се да разменя zoom extens selected със zoom extens all selected, но след това обектите ми започанаха да се изместват в страни вместо да се центрират. Как да го оправя?


Здравейте, Ивайла, най-вероятно проблемът се дължи на неправилно разменени или наслагващи се клавишни комбинации за Zoom Extents Selected и Zoom Extents All Selected в 3ds Max. За да го оправите, трябва да върнете оригиналните комбинации или да зададете правилните команди на желаните бутони.
- Отворете отново прозореца Hotkey Editor.
- В полето за търсене напишете "Zoom Extents Selected" и вижте към коя клавишна комбинация е закачена тази функция.
- Направете същото за "Zoom Extents All Selected".
- Препоръчителните стандартни клавиши са:
- За Zoom Extents Selected: клавишът Z
- За Zoom Extents All Selected: клавишът Ctrl+Shift+Z
- Ако някоя от тези команди е със сменен или натрупан шорткът, изберете реда, натиснете Remove, после Assign правилната комбинация.
- Натиснете Done, за да запазите настройките.
- Тествайте; при селектиран обект използвайте Zoom Extents Selected (Z), за да се центрира изгледът около него. Ако изберете целия обект, изгледът трябва да се центрира правилно.
Така ще възстановите поведението на центриране, което сте имали преди разместването на комбинациите.
Направих нещата както обяснихте, но проблема не се разрешава.

Здравейте, Ивайла, проблемът най-вероятно се дължи на няколко възможни причини - обекти с включен Ignore Extents, неправилно позиционирани pivot точки или скрита геометрия в сцената.
Ето как да разрешите проблема стъпка по стъпка:
Проверка за Ignore Extents
- Селектирайте обектите, които не се центрират правилно
- Кликнете с десен бутон → Object Properties
- Уверете се, че Ignore Extents НЕ е отметнат
- Ако е отметнат, премахнете отметката и натиснете OK
Проверка за проблеми с Pivot точки
- Селектирайте проблемните обекти
- Отидете в Hierarchy панела
- Натиснете Affect Pivot Only
- Кликнете Center to Object за да центрирате pivot точката
- Изключете Affect Pivot Only
- Тествайте с клавиш Z
Проверка за скрита геометрия
- Селектирайте обекта и влезте в Edit mode (Edit Poly/Edit Mesh)
- Включете Vertex sub-object selection
- Натиснете Ctrl+A за да селектирате всички vertices
- Проверете дали има отделни vertices далеч от основната геометрия
- Ако има такива, изтрийте ги
Reset на viewport настройките
- В Perspective viewport кликнете на малката иконка в горния ляв ъгъл
- Натиснете Ctrl+Shift+Z за да reset-нете всички viewports
- Или double-click на viewport label-а за reset
Ако нито една от тези стъпки не помогне, проблемът може да е в самите hotkey настройки - върнете оригиналните команди и тествайте отново.