Как да направя материал, подходящ за рендер на вода?

3D Моделиране и Рендериране

Опитвам се да направя материал, който да сложа върху плоскост с noise или върху box, за да се получи вода в басейн. Пробвах с настройки за прозрачност и отражения, но резултатът е по-скоро блато. Как мога да създам материал, който е подходящ за рендериране на вода?

Здравейте, Зеница,

За да създадете реалистичен материал за вода в 3ds Max с Arnold, трябва да използвате стандартен Arnold Standard Surface материал и да настроите правилно прозрачността, отраженията и пречупването (Refraction). Важно е също да добавите леки bump текстури за вълните или движение на водата.

Какви са стъпките, които трябва да предприемете?

  1. Избор на материал: Започнете, като създадете нов материал тип Arnold Standard Surface в Material Editor.

  2. Прозрачност (Transmission): Намалете стойността на параметъра Base Weight до 0 и увеличете стойността на Transmission до 1. Това ще направи материала прозрачен.

3.Отражения (Specular): Увеличете стойността на Specular Weight до към 0.8-1, за да постигнете реалистични отражения върху водната повърхност. Уверете се, че Specular Roughness е нисък (около 0.1-0.2), за да имате ясни отражения.

  1. Пречупване (Refraction): Настройте IOR (Index of Refraction) в секцията Transmission на около 1.3, което е пречупвателният индекс на водата.

  2. Добавяне на текстура за вълните: За да направите повърхността на водата по-реалистична, добавете Noise текстура в Bump Map. Това ще създаде малки вълни и неравности, които са типични за вода в басейн.

  3. Тестов рендер: Направете тестов рендер с Arnold Renderer, за да се уверете, че всичко изглежда наред. Коригирайте параметрите според нуждите си.

Това са стойности, които могат да са Ви от полза при напарвате на блатиста Вода: - Прозрачност: Чиста: Transmission 1. Блатна: Transmission 0.5 - Отражения: Чиста: Specular Roughness 0.1. Блатна: Specular Roughness 0.7. - Пречупване: Чиста: IOR 1.3. Блатна: IOR 1.2. - Текстури: Чиста: Леки вълни (Bump Map). Блатна: Мръсотия, водорасли. (Bump, Displacement, Opacity Maps).

Това са основните стъпки за създаване на реалистична вода. Може да се наложи да експериментирате с различни стойности на Bump и Specular, за да постигнете желания ефект.

Хубав ден!


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация