7 любопитни неща с „Maya“

Maya е софтуер, с помощта на който са създадени изключително много продукции.

В тази статия ще се опитаме да Ви представим поне малка част от нещата, които са създадени през последните няколко години с помощта на Maya.

Вижте първо видеото за предстоящият курс в Аула по Autodesk Maya 2017 в нашия YouTube канал:

Ако видеото Ви е харесало и е било полезно за Вас, може да дадете един палец нагоре за него.

Ако все още НЕ сте се абонирали за канала ни в YouTube, ще се радваме да го направите.

Всяка седмица публикуваме видео отговори на едни от най-популярните въпроси във форума на „Аула“, свързани с практически проблеми от ежедневната ни работа с програми като: Excel, PowerPoint, Word, Photoshop и др.

1. Анимациите в играта „The last of us“

Играта „The last of us“ e разработена от студиото Naughty Dog и издадена от Sony Computer Entertainment.

Тя е една от най-награждаваните игри някога!

Това се дължи най-вече заради невероятната история и изключителна графика.

Maya e основният софтуер на студиото при изграждането на анимациите на героите в „The last of us“.

Лицевата анимация на главните герои е постигната с помощта на скелетната система в Maya.

Тя позволява невероятни контроли за движение на всеки мускул по лицето.

Тук виждате главният герой от играта в процес на анимация в Maya:

7 любопитни неща с "Maya"

 

А на тази снимка само лицето на главната героиня се състои от 98 анимационни стави :

7 любопитни неща с "Maya"

 

За да се запознаете изцяло с процеса и това как е използвана Maya при изграждането на играта, препоръчваме следващото видео:

  • В началото на видеото има кадри, които не се препоръчват за лица под 18г.

 

2. Създаването на емблематичната надпревара с колесници от филма „Бен Хур“ („Ben-Hur“)

С помощта на Maya и нейните системи за симулации, студиото Mr.X създава този епичен момент – надпреварата с колесници от филма „Бен Хур“.

3D обектите на конете, колесниците и като цяло всичко в тази сцена е моделирано с помощта на Modeling toolkit системата в Maya.

Тя позволява лесно и бързо създаване на тези сложни обекти.

За ригинга на колесниците, на студиото са им трябвали четири коня, ездачи и колесници.

Те трябвало да бъдат свързани по такъв начин, че да се изгради правдоподобна анимация по бърз и лесен начин за самите аниматори.

Динамичните симулации в Maya са изградени на 4 етапа.

Самите 3D коне са изградени на базата на анатомични референции на истински коне.

В Maya са моделирани дори костите на скелета на конете.

Идеята на студиото е да използват тези скелети за основа на мускулната симулация, която е базирана на системата за симулации в MayanCloth.

След като завършва този процес, се прибавя и симулация на самата кожа на конете.

След като симулацията на този етап е завършена, от студиото използват няколко от системите на Maya, за да симулират гривата на конете.

За целта е използвана комбинация от системите nCloth и nHair, които са системи за динамични симулации респективно на дрехи и на коса.

Maya е използвана изцяло за създаването на тези образи.

В крайна сметка студиото създава едно епично състезание с колесници, което наброява 32 коня, 8 колесници и 8 ездачи, изцяло визуално пресъздадени с максимален реализъм.

И както казват от самото студио – Maya им е помогнала да създадат една от най-сложните анимации, които студиото е правило някога.

Нагледно процеса може да проследите като изгледате това видео:

 

3. Създаването на Кинг Конг за новият филм от поредицата – „King Kong : skull island“

Студиото, което е отговорно за създаването на визуалните ефекти за този филм, е едно от най-емблематичните и извесни студиа в света.

Говорим точно за визуалните ефекти – а именно ILM или Industrial Light & Magic.

Изграждането на модела на King Kong отнема на студиото почти една година!

Трудност създава сложността на виртуалния скелет на Кинг Конг.

Студиото иска да избегне да нанася корекции във всеки кадър с Кинг Конг.

В това число влизат анатомичните корекции и промяната на размера на Кинг Конг.

Режисьорът на филма не е доволен от размера на Кинг Конг в някои кадри.

И понеже моделът е изцяло анимиран в Maya, екипът на студиото създава собстени инструменти с помощта на системата за скриптиране и лесно вгдаждане на инструменти в Maya.

По този начин успява да даде контрол на аниматорите да променят лесно размера на Кинг Конг, когато си пожелаят.

Отделно от това –  само симулацията на козината на Кинг Конг отнема близо година.

Оказва се, че крайният модел има около 18 милиона косъма, които са симулирани да взаимодействат с околната среда.

В това число с вода и разбира се с всичко, което се докосва до Кинг Конг – като огън, стрелба по него и т.н.

Накрая на симулацията, обемът от данни е огромен и надхвърля един петабайт данни или за да си го представим като обикновени потребители – това са 1000 терабайта!

Тук можете да видите процеса на създаването на една сцена от филма:

 

4. Създаването на филма „War for the Planet of the Apes“

Филмът „War for the Planet of the Apes“ е създаден от студиото Weta Digital.

Weta Digital е студиото, което стои зад създаването на невероятните сцени от „Властелина на пръстените“ и разбира се „X-men“ поредицата.

Студиото има шест оскара за визуални ефекти, както и шест BAFTA награди и още стотици други отличия.

Както казва главният 3D modeler Florian Fernandez : „Maya е основата на нашият 3D процес“.

За този филм те използват Maya 2016 като абсолютно цялото полигонално моделиране е извършено в Maya.

За симулацията на козината на маймуните, студиото изгражда собствени приставки към Maya.

Tук отново на преден план идва огромното предимство на софтуера, а именно лесната интеграция на персонализирани приставки за специфичните нужди на всеки клиент.

Освен това, Anders Langlands (Weta VFX Supervisor) споделя, че преди нововъведеният Modeling Toolkit, студиото е разчитало на допълнителни софтуери, за да изгражда своите ниско полигонални обекти.

Но след тези супер нововъведения, цялата работа по създаването на тези обекти се е преместила в Maya.

Също така, използвани са нововъведените Sculpt четки, както и преработената система за разгъвка на обектите за по-нататъчното им текстуриране.

Общата равносметка от визуалните ефекти за филма е 1,415 сцени и 1,699 3D обекта!!!

И всички те са създадени в Maya.

Тук може да видите част от процеса:

 

5. Създаването на визуалните ефекти за филма „Guardians of the Galaxy Vol 2“

Над 1000 VFX сцени и още толкова 3D обекти са създадени при изграждането на ефектите за филма „Guardians of the Galaxy Vol 2“ от студиото Framestore.

Maya е използвана в процеса на моделиране на почти всичко във филма.

Бързата и лесна функционалност на инструментите за моделиране помага на екипа драстично да намали времето си за продукция.

Новият инструмент Quad Draw помага на екипа моделисти да променят полигоналните обекти, без да се налага да използват друг софтуер извън Maya.

Герои като Rocket и бебето Groot, са анимирани с помощта на 2D Keyframe анимация, а за някой от второстепенните герои, е използвана и Motion-Capture анимация.

Тук, разбира се, изцяло пак е използвана Maya.

Във филма срещаме едно огромно чудовище, октопод наречен Abilisk, за чиято симулация на кожата и мазнините е използвана системата nCloth на Maya.

Освен това, студиото използва и Arnold рендера за създаването на материалите, осветлението и визуалните ефекти при финалното рендериране.

На следващия линк може да разгледате част от процеса, като интересно е как е изграден изцяло триизмерно скелета на Rocket:

 

6. Blade Runner 2049

Всички визуални ефекти за този емблематичен филм са създадени с Maya и новият вграден рендер към нея – Arnold.

Може да видите трейлър на филма ето тук:

 

7. VFX от сериала „Живите Мъртви“ („The walking dead“)

Едва ли има някой, който да не е чувал за сериала „The walking dead“.

Награден с награда Emmy за визуални ефекти, те също са създадени с помощта на Maya.

Ще споделим с Вас сцена от епизод 609 и как е направена тя:

1. Maya е използвана за всички 3D елементи от епизода.

2. Тази сцена е една от любимите на създателите на епизода, тъй като подхождат нестандартно в нея.

Тъй като анимацията е сложна, не е заснета предварително на живо и е трябвало всички кадри да се изпълнят изцяло в Maya.

 

Надяваме се да Ви е било интересно да научите как е използвана Maya в процеса на работата на най-големите студиа и при едни от най-известните продукции в момента.

P.S Тази статия е подготвена с любезното съдействие на експерта, който ще представи курса по „Maya“Кирил Пеков.

Ето как да научим Maya

В „Аула“ предстои да пуснем подробен двумесечен курс.

Ако искате да се впуснете в приключението като създавате невероятни графични илюзии с помощта на Maya, то следете на сайта и в социалните мрежи за пускането на курса.

Ако нямате регистрация в „Аула“, регистрирайте се безплатно на Aula.bg и се насладете на безплатните уроци за избран от Вас курс.

Ако се интересувате конкретно от 3D софтуер, то може да разгледате:

Очаквайте скоро курса по „Autodesk Maya“ в „Аула“!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *