Вместо да създаваме отделна Excel таблица-календар, която да използваме в Data Model-а, можем ли да се възползваме от опцията за създаване на автобамична таблица с дати? Дизайн->Календари->Таблица с дати
Разбира се, но за да използвате тази опция са необходими повече и по-сложни действия. Има по-добри решения, например с Power Query, които аз лично предпочитам. Подготвила съм пример, който е включен в бонус-модула на този курс.
Опитах да създам таблица-календар с помощта на Дизайн->Календари->Таблица с дати /при мен менюто е на английски, съответно Design->Calendars->Date table-->New/
Трябва да призная, че съм очарована от резултата. Excel създаде автоматично таблица Calendar с диапазон 1.1.2014 - 31.12.2016. Диапазонът беше избран автоматично. Нещо повече сортирането на месеците (януари, февруари, март т.н. стана също автоматично). Явно Excel приложи същата техника на сортиране, показана в урока. Ето как изглежда автоматично създадената таблица Calendar.
С един клик получих всичко необходимо. Това, което ми остана е да свържа новата таблица Calendar с таблицата с Продажбите и да направя пивот таблица. С една дума всичко стана automagically :-) Използвам Excel включен в пакета Microsoft Office 365.
PS: Не мога да скрия, че този урок е много ценен, защото ни показва какво стои зад тази автоматизация в Excel. Така сме по-добре подготвени да намерим решение на различни предизвикателства в различни контексти /напр. в по-стари версии, където е възможно автоматизацията да не е толкова съвършена/