Безплатно! 21-дневно предизвикателство за изграждане на навици 2025 г. Регистрация тук.
Въпрос към урок: V-Ray Материали – Дървени повърхности
от курс: V-Ray Рендери за 3ds Max
Здравейте, може ли да обясните, как се прави смяна на посоката на фладера, както и мащабирането на изображението за да изглежда реална текстурата спрямо големината на обекта.
Благодаря предварително
Здравей,
има поне два варианта за модифицирането на големината на текстурата (и колко пъти да се нанася върху обекта) и ъгъла под който се намира на повърхността. Единият вариант е от параметрите на самата карта (1) да се променя Tiling-a, което определя точно колко пъти да се нанася текстурата по X и Y, като "локалните" x и y за самият обект са U и V. Има параметър съответно и за ъгъла - Angle. Другият вариант е с модификатора UVW Map, като там от типа на модела може да се избере близка апроксимация - например ако обекта има форма на паралелепипед, тогава е удачно да се избере тип на мапирането Box. Приложи го върху няколко прости обекти и експериментирай с параметрите на модификатора. Ако възникнат други въпроси, можеш да продължиш темата тук и ще се опитаме да помогнем.
Вашият отговор
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук