Може ли да поясните Ре мапирането на карти.

V-Ray

Какво ще рече едно ниво по- надолу от файла в който са използвани?

Здравей Виктория,

oсновният въпрос е как да се справим с липсващите текстури в Max. Да преположим, че файла в който работим в 3ds Max се казва "Project_01.max" и той се намира в D:\Test_Projects\01. В този файл е използвана текстура "Wood_texture.jpg", която се намира в D:\Textures . Когато сме избрали тази текстура в материал в Max, той е запомнил този път D:\Textures. Всеки път когато отваряме файла, Мах ще търси в тази папка за този файл. Сега да приемем, че си организираме по нов начин текстурите и тази текстура сме я преместили в D:\Textures\Fine_Wood. Сега когато отворим Мах ще излиза съобщение за липсваща текстура и тази текстура вече няма да се визуализира в нашият материал, защото Мах не намира файла с текстурата. За да оправим това нещо, трябва да отидем в материала с липсващата текстура и да изберем нов път до нея ( да я намерим на новото място), за да може Мах да започне да я използва - това е ремапирането - избирането на нов път до използвана текстура или промяна на съществуващата текстура. Така описаният проблем има лесно решение, но какво правим ако имаме 60 различни текстури и са в 45 различни папки? Можем да потърсим скрипт, който да ни улесни нещата, можем да изберем project folder, но и може да не се стига до този проблем изобщо. В Мах 2014 (а предполагам че и в предишните две версии) това нещо е решено автоматично ако текстурите се намират "едно ниво по-надолу от файла, в който са използвани". И така - файла е в D:\Test_Projects\01, а текстурите който ползваме за него се намират D:\Test_Projects\01\Textures - едно ниво (една папка) по-надолу в иерархията, от папката в която се намира проекта. Сега ако преместим папката която съдържа проекта ( папка 01) на друго място в диска или на друг компютър, няма да излезе съобщение за липсващи текстури и Мах ще ги открие автоматично. 
   Това според мен е най-чистият метод за "предаване на файлове" от Мах между различни компютри, но естествено има и недостатъци - основният е в дублирането на информацията и заемането на място на диска (да се върнем на примера с 60 текстури по 3МВ = 180МВ заето пространство с текстури който вече имаш на харда си).
   Дано това обяснение не е прекалено дълго, за да те обърка повече :) , но все пак,  изгледай отново това видео от начало и ако е останало нещо неясно - пиши пак.

Супер, разбрах го :) Благодаря


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация