Защо виждам така обектите ми?

3D Моделиране V-Ray V-Ray Рендери за 3ds Max

Защо виждам така обектите ми?

Използвам 3ds Max 2016 и явно нещо се включи/изключи и получих такова View :-(

Здравей, провери дали обекта не се е дублирал (или някой селектирани полигони от него) и също така провери посоката на нормалите и лицевата страна на полигоните. Как се получи този "ефект" - преди това обекта нормален ли беше и има ли проблеми с други обекти в сената? Спомняш ли се след коя стъпка се промени?

Здравейте! Не, обекта не е дублиран и нормалите му се в правилната посока. Това е обект, които съм използвала и преди и е нямало проблеми. Този (д)ефект се получава при въртене във вюпорта. Има положение, в което няма проблеми. Да кажа, че не е и от видеокартата, защото го гледах на 3 различни компютри. :-( Имам чувството, че е някаква настройка на визуализация, но не съм сигурна.

Не знам какъв може да е проблема, ако искаш изпрати ми файла с този обект да го погледна и ако открия решение ще пиша тук.

Не ми е много ясно къде е проблема, но ако е в тези черните линии и те те притесняват, може да пробваш нещо. Имай в предвид че обектите в сцената се наблюдават от камера. Тази камера също има някакви настройки които могат да се видят и променят в менюто Vievs > Viewport Configuration > Vysual Style & Aperance. Интересува ни опцията Viewport Clipping. Опцията добавя една жълта линия с две триъгълничета отстрани, които могат да се местят нагоре и надолу, с които променяш клипинга (сряза) на камерата. Предполагам че твоя (д)ефект се дължи именно на това Ето като пример етикета на бутилката с вино се появява и се скрива само като променям клипинга. Viewport Clipping може лесно да се включи и изключи от падащите менюта с изгледите Не мога да ти гарантирам че това ще ти реши проблема но можеш да опиташ. Не е сложно.

Благодаря, Георги, но не гледа през камера, а съм в Perspective.

Здравей, Много добре те разбрах. Моя отговор е точно за за изглед Perspective view. Настройките на физическата камера са различни и са на съвсем друго място. Накратко. Имаме нова сцена в 3ds Max в която няма абсолютно нищо. Искаме да завъртим или да преместим малко някой от изгледите ( View) с помоща на бутоните за навигация или с Alt+мишката. Аз не местя или завъртам сцената, тази мрежа дето се вижда, местя или завъртам виртуална камера, на която също може да се зададе нещо като ъгъл на обектива, брой светлини в сцената. Аз предполагам че твоя проблем може да е от тази камера. Не съм убеден напълно но можеш да провериш.

Обектите се визуализират по този начин във viewport-a защото са много далеч от центъра на координатната система ... това мисля, че е проблема в случая след като разгледах файла. Вероятно използваш обект или сцена, която е импортната от CAD софтуер където няма никакъв проблем, за това къде са обектите в пространството, но за Max това не работи съвсем безпроблемно. Колкото по-далеч са обектите от центъра, толкова по-трудно е навигирането и зуумването, както и работата във viewport-a. При теб обектите са на 5 млн. единици от центъра. За дa го оправиш, отвори нов Мах и merge-ни съществуващият файл, селектирай всички обекти, направи една група с тях и премести групата в центъра (докато е селектирана групата, активирай командата а преместване и десен клик върху спинърите на x, y и z). След това дай Ungroup и трябва да е ОК така. (btw провери си и мерните единици във файла).


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация