Въпрос към урок: Image Sampler – Adaptive от курс: V-Ray Рендери за 3ds Max

Защо се получава този Noise

3D Моделиране V-Ray V-Ray Рендери за 3ds Max

Здравейте, при мен проблема е, че съм с малко по-високата версия на V-Ray (3.40) и менюто с настройките за Image sampler е доста различно. Имате ли някаква идея защо крайното изображение излиза по този начин?

Отговорих си сама, след като гледах следващите уроци, и разбрах, че тези настройки не са за този Type. Да разбирам ли, че в новата версия Bucket = Fixed type, a Progressive =Adaptive type?

Здравей,
при теб Image Sampler-a e избрано да бъде Progressive, избери от падащото меню Bucket и настройките надолу ще се променят, както са за Adaptive от урока. В момента с Progressive рендерираш за време - избрано е рендера да приключи след 1 min. За една минута изображението "прогресивно" се обновява и е стигнало до тук. Просто времето е прекалено кратко, за да завърши рендера на по-добро ниво за тази сцена (и PC-то с което рендерираш разбира се).

Открих грешката си, след като изгледах няколко клипа напред и видях, че за Progressive type настройките са други, но все пак може ли да ме посъветвате за краен рендер при min sudivis - 100 само времето за рендериране ли да увелича?

В Progressive mode в общи линии нещата зависят главно от два параметъра - времето за рендериране (Render time) и "нивото" на шума (Noise threshold). Ако увеличиш времето - ще повишиш качеството. Ако намалиш Noise Thresh също ще повишиш чистотата в рендера. Аз лично предпочитам да използвам Progressive mode за тестови рендери - определяш крайното време за рендера и придобиваш цялостна представа за това как ще изглежда рендера. За финален рендер обаче предпочитам Bucket mode. Тогава оставям рендер енджина да направи калкулациите до край (на базата на другите зададени параметри) без да е приоритетно времето за рендериране.

Много благодаря за съвета!

Доколкото разбирам (нов съм във vray, но съм ползвал други рендери), в по-новите версии на vray adaptive и fixed са обединени в общ тип - bucket и всъщност чрез избиране на възможността да има или да няма максимален брой subdivisions определяме дали сме в адаптивен или фиксиран режим. Съответно слагането на отметка на max subdivs активира възможността за фина настройка посредством treshold-a. Правилно ли съм разбрал ? Версията е 3.6 при мен.

Здраевй Ivan,
да - логиката е такава - в предишните версии на V-ray трите типа Fixed / Adaptive / Adaptive subdivision се рендерират с бъкети, а не прогресивно. Според мен заради ограниченото приложение на първия и последния тип и заради това, че повечето потребители не знаят кога кой ти е по-подходящ, в новите версии тези опции са обединени в Bucket и е оставена и възможността за прогресивно рендериране с Progresive. Ако не сложим отметката на Мах subdives в Bucket Image Sampler, тогава сме в фиксиран режим защото винаги за всеки пиксел ще бъдат използвани конкретно и точно число семпли. Ако сложим отметката на Мах subdives, тогава вече сме в адаптивен режим и енджина избира стойност между Min и Max на базата на Noise Tresh.


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация