Въпрос към урок: V-Ray Материали – Дървени повърхности
от курс: V-Ray Рендери за 3ds Max
Защо рендера отнема толкова много време?
Здравейте, имам принципен въпрос относно създаването на всички материали, той е и във връзка с Модул 2. Защо рендерирането на семпла сцена само с един обект, върху който сме приложили някакъв материал отнема толкова време - при вас е около 12 минути, с моя по слаб компютър е около 20-30 минути - в сравнение с предишните уроци е доста по-дълго. Ако имаме сцена с много обекти и текстури как ще се рендерира? (работя с Мах design 2014, V-Ray 3.0)
Поздрави - Ралица
Здравей Ралица,
в тестовата сцена може да се каже, че съм завишил малко настройките, но времето 10-20 мин за краен рендер изобщо не е толкова страшно. Идеята е, че при тестовите сцени това не е толкова важно, защото рядко трябва да чакаш целият рендер при разработването на материала. В повечето случай са достатъчни да се рендерират само няколко бъкета и вече имаш представа в каква посока се движиш и какво да промениш.
Другото което е за времето за рендериране и какво да правим когато имаме много текстури / материали ... нещата не са много по различни, това което е важното е разделителната способност на цялото изображение и настройките на самият рендер. Направи една груба сметка за това колко от рендерираната площ е заета от "сложният" материал и после направи същата сметка за друга сцена с много обекти, от който обаче се вижда много по-малка част и някой от материалите могат да бъдат съвсем прости ...
В курса ще видиш различни "типове рендериране", подходящи за различни случаи, както и различни похвати за намаляването на времето за рендериране.
Също така може да разгледаш отново вградените присети (V-Ray Quick Settings) и да пробваш и с тях - виж какво променят и как влияят на времето за рендериране.
Благодаря за отговора
Вашият отговор
Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
20 безплатни урока
Трикове и тънкости за софтуера
Отговори на вашите въпроси