Какви са основните настройки на камерата, с които трябва да се събразим?
Здравейте!
Може ли съвсем генерално да поясните какви са основните разлики при настройките за вътрешна и външна камера при рендерирането и какво трябва да имаме предвид? Благодаря! :)
Здравей Елвира, основната разлика при сетъпа на камерата за интериор и екстериор идва от това, че двете сцени са много различно осветени. Ако използваме VRay Physical Camera, контрола на осветеността (exposure) зависи главно от три параметъра - f-number / sutter speed / ISO. В курса говорим за всеки параметър по отделно, така че тук няма да го повтарям, а направо ще ти предложа начални настройки за камерата за двата типа сцени => интериорни сцени : f-number=8 / sutter speed=20 / ISO=100 екстериорни сцени : f-number=8 / sutter speed=200 / ISO=100 white balance = neutral / vignetting = OFF - и за двата типа. Предложените настройки не са универсални, но са добра стартова точка. За бърза промяна на exposure-a, може да променяш само един от трите основни параметъра, докато другите два остават постоянни. Например за интериорната сцена променяш sutter speed=50 и сцената става по-тъмна.
Здравейте, До преди известно време в Asset Tracking - а, статуса на текстурите се изписваше като Missing - за липсваща текстура, Found - доколкото ми е известно, 3ds max я открива, но не там където трябва да бъде и OK - съответно всичко е ок. От скоро вече има нов статус и не ми е ясно кое за какво е след като се посочи пътя, статуса остава Unknown Status С текстурите сякаш всичко е наред. Няма проблеми. Какво би трябвало да означава неизвестен статус ? Благодаря.
Георги, изглежда този проблем се появява след като инсталираш програма за упревление на файлове към Мах ... поне аз така го разбирам, може да провериш тук за повече инфо. Иначе предложеното решение е да маркираш "Disable Asset Tracking".
Да така се оправи. Благодаря Иво. Може би е от Project Menager. Но не съм сигурен за сега.