Въпрос към урок: Материали от курс: V-Ray Рендери за 3ds Max

Каква е разликата?

3D Моделиране V-Ray V-Ray Рендери за 3ds Max

Можете ли да обясните каква е разликата между refraction, translucency и opacity като и трите влияят на прозрачността на материала?

Здравей,

и трите параметъра са свързани до някаква степен с прозрачността на метериала, но имат различни значения, които ще се опитам да поясня. Да започнем от превода на англииските найменования :
refraction -> пречупване
translucency -> полупрозрачност
opacity -> непрозрачност
Всеки от тях контролира точно тези свойства на материала, както показва превода, но да го изясним още малко :
refraction :  този параметър регулира това, как светлината да преминава през обекта. Основният параметър от който зависи е IOR - индекс на пречупване на светлината. Това е физическа стойност, която е известна за реалните материали, С параметъра "refraction" е най-удачно да се правят материали от тип "стъкло". С чернобялата скала на параметъра се контролира колко да е прозрачен а с fog color - цвета. (за повече информация виж видеото "V-Ray Материали – Стъкла" от модул 3 )
translucency : този параметър на материала контролира как светлината се разпространява в материала. Това е нещо като SSS (Sub Surface Scattering). От тук можеш да зададеш какъв тип е материала - "твърд" (восък) или "мек" (вода). В различните по твърдост материали ... и в различните материали по принцип :) , светлината се разпространява по различен начин. Това е малко по advanced стъпка в разработването на материала и в нмого случай може да не се забележи как точно влияе.
opacity : когато използваме чернобяла карта в този слот, с помощта на бялото и черното определяме коя част от обекта да е видима по време на рендера. Условно и този параметър се приема че лияе на прозразността тъй като черният цвят от картата кара тази част от обекта да изчезва с пълна прозрачност, а междинните тонове на сивото определят някаква полу прозрачност, но този слот се използва за "изрязване" на някаква част от обекта с помощта на карта, отколкото да се правят реални прозрачни материали. Едно примерно приложение е ако имаме бяло листо (от растение/дърво) на черен фон в opacity slot-a, приложено да равнина, след рендера ще получим листо изрязано точно по контурите определени от чернобялата карта.

Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация