Как да премахна тези петна?

3D Моделиране V-Ray V-Ray Рендери за 3ds Max

Здравейте. Имам 3 основни въпроса относно приложеното изображение. 1. Как да премахна тези "петна" по хомогенните материали - гардероба, стените и тавана? (материала е правен само с цвят от Diffuse и съответните настройки на reflection=0.65 и subdivs=64) 2. Защо подовата настилка е толкова ярка и няма светлосянка, която да пада от леглото (покока към гардероба)? 3. Какъв тип и колко светлини са подходящи за този интериор? В случая съм приложила само портал на прозореца и слънце. Пробвах и с останалите, но нещо не ми се получи изобщо от към сенки, интензитет и като цяло визията беше много зле. С 3DS Max 2015 съм и V-Ray 3.00

Оправих нещата по някакъв начин, но времето за рендериране се увеличи страшно много - над 4 часа. Промених subdivs в Irradiance map от 30 на 120, направих си нов материал за подовата настилка и сложих няколко осветителни тела тип IES с изключени сенки и power 200 от 1700 (по подразбиране). Какви са Вашите забележки и какво друго може да променя по визуализацията? Текстурата на стола ми се вижда много едра, но това го забелязах чак пи готовата визуализация.

Има ли друг начин да изчезнат петната, без да се налага увеличаване на subdivs в Irradiance map?

Здравей, ако рендерираш с Iradiance Map, от някъде трябва да се появят достатъчно семпли от светлината за да се изчисти изображението и да няма петна. Единият вариант е от настройките на рендера, това което си направила вече (и за Light Cache също). Другият вариант е да пробваш да увеличиш събдивижъните на светлините. В този ред на мисли имаш ли портал на прозореца? И следващото предложение - пробвай вместо Iradiance Map да го смениш с Brute Force.

Да, имам портал на прозореца. Ще пробвам и с Brute Force.


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация