Как да подобря отражението?

3D Моделиране V-Ray V-Ray Рендери за 3ds Max

Здравейте, много съм далеч от искания резултат, но продължавам с опитите. Искам да направя така, че в прозорците да ми се отразяват планини, не само случайни дървета. Направих равнина пред къщата, на която и приложих материал в битмап избран от мен пейзаж. Дала съм на равнината да се рендва, но да е невидима за камерата, но да е видима за отраженията и да не каства сенки. Обаче не ми се отразява в прозорците, дори и след като ги направя още по-огледални? Въпросът ми е как да направя планински пейзаж, след като HDRI ми е този от курса, а той не е такъв. Благодаря предварително.

Здравей,

резултата ти до тук е много добър, продължавай в същият дух :)
За проблема с отраженията - предполагам, че допълнителната равнина, която си сложила пред прозорците с желаното изображение е сравнително близо до тях. Остави всичко както е в момента, просто смени типа на материала от VRayMtl на VRayLightMtl и в слота срешу Color сложи изображението което ползваш. Това трябва д аоправи ситуацията, но се убеди и че лицевата страна на равнината сочи към къщата. В момента не се получава защото предполагам че равнината е в собствената си сянка - за експеримента сложи една допълнителна светлина която да я освети отпред и предполагам че ще се появи изображението в отраженията. 
Може би е добра идея и да помислиш за ново HDR изображение, което да съдържа желаният фон, но това вече по твоя преценка ...

Благодаря много за отговора. След всички опити, които направих преди
Вашия отговор, достигнах до извода, че ако изключа френел на отражението
на стъклото се получава по-добре.IOR refraction=1.55. Това е първата
картинка- с HDRI + дървета само за отражение.
Втората е това, което ме посъветвахте с VrayLightMat и ст-ст 0,5 срещу color слота.
Третата е продължение на втората, но с включен френел.
Въпросът
ми е защо с френел нямам отражение, нито във вариант 1, нито в 2.
Трябва ли по принцип в екстериорните рендери стъклото да е без френел?
Благодаря

Вариант 2

Вариант 3. Съжалявам за много прикачени отговори, но не ми даде възможност в 1 да се съберат всички.

Увеличаването на стойността на Fresnel ще доведе до допълнително полиране на повърхността - или поне така ще изглежда, защото ще се увеличат отраженията от ъгъла под който гледаме обекта. Това до каква степен е реално ... няма значение :) това е истината - ако ти харесва малко да изопъчиш резултата и да засилиш ефекта така - супер. Остави ги така, затова всички тези неща са контролируеми, просто се доверявай на това което ти харесва. 
 Избери вариант за стъклото и продължавай напред със следващите подобрения. Това което имаш до тук е много добре. В доста фирми за визуализиране ще го приемат като краен резултат, но мисля че можеш да се справиш и по-добре. Виж пак частта за тревата в екстериора - изпробвай Displacement метода или VRayFur. Опитай още малко да поработиш върху бетона и дървената част. Тези обекти изпълват по-голямата част от рендера и си заслужава да се погледнат пак. За бетона и за дъските може да пробваш да сложиш чернобяла карта в рефлекшън слота да се разчупи малко това плоско и еднообразно отражение ... и чакаме нови резултати тук :)


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация