Как да си изкараме рендерирани разгъвки на интериора без перспективни съкращения
Здравейте след като изгледах всички клипчета от обучението , започна да правя интериор с V-rey . И след като си направих всичко ми трябват цветни чертежи суфити на пода и тавана както и разгъвки на всички стени без перспективни съкращения . Искам да попитам как да получа тези изгледи чрез камерата или чрез някакви разрези на самия обем . От останаликте изгледи получавам фасади . Ще се радвам да ми отговорите
Здравей, мога да ти предложа два начина по които да пробваш да извадиш разгъвките. Преди да започнеш те съветвам да работиш в копие на финалният ти файл. Първият метод е рендериране през ортогонални камери. Сложи камера срещу стената на която ще правиш разгъвка. Тази камера е с настройки, каквито биха били ако рендерираш през нея перспектива. Тук гледай горе долу проекционната равнина на камерата да е сравнително успоредна на стената (1). Отиди в настройките на VRay в табулатора Camera и от падащото меню избери Orthographic (2). Когато рендерираш през камерите сега ще имаш ортогонална проекция (3), но понеже във viewport-a гледаш в перспектива, ще има малко разминаване в това колко точно по дължина на стената се събира в рендера. Но с един-два теста ще може да съобразиш това нещо и като промениш focal length да определиш дължината на разгъвката. Сигурно ще се наложи да промениш и Output Size-а на изображението (в пиксели) - колкото по-близко е съотношението на рендера до съотношението дължина - височина на стената - толкова по-точно ще бъде и по-малко ще се crop-ва крайният рендер. Другият вариант е да сложиш камерата отново срещу стената на която правиш разгъвка, но много далеч - извън помещението и да използваш clipping planes на камерата, много малко число за focal length и голям zoom factor. Според мен лично първият вариант е по-удачен, но може да пробваш и двата и да избереш този който е по-приложим за теб.