Как да избера настройки на GI, които да са оптимални и за импортирани високополигонални обекти?
Здравейте, след серия "опити" с екстериорна сцена, имах противоречиви резултати, подобни на тези със сцената на Георги. Мисля, че в крайна сметка локализирах проблема, но така и не знам как да го разреша.
Здравей,
първо искам да те
поздравя за методологията която си развила при решаването на този проблем и за
начина по-който си представила и систематизирала нагледно информацията от
опитите.
Ще ти дам
няколко съвета (препоръки, а не правила) докато разглеждаме въпроса и първият и
може би най-важният е винаги да рендерираме с GI. Защо да го правим – защото това е
правилният начин за симулиране на разпространението на светлината в околната
среда. Много „по-правилен“ физически модел, отколкото да разчитаме на хомогенно
и равномерно осветление на обекта от всички страни от един светлинен източник –
нещо което е напрактика невъзможно. Във вторичното осветлени се предава
информация за посоката, интензитета, цвета и др стойности на светлината, която
е отразена от повърхността на обектите – нещо което в реални условия е
неизбежно, а в CG условия
е гарантирана стъпка към фотореалистичност. И така по-важният въпрос е не дали
да използваме GI,
а по-скоро е с какви параметри. Най-използваният и „универсален“ вариант е да
се използват двойката Irradiance Map (IM) +
Light Cache (LC). Аз лично избягвам Brute Force (BF) защото е много бавен, пройзвежда noise в сцени с по-комплексно осветление, за
решаването на който е необходимо увеличаване на лъчите, което го забавя още
повече. Основно се употребява заради високата коректност в детайлите, но ако
опознаеш още малко IM ще
видиш, че и там са възможни много добри и чисти резултати за мнооого по-кратко
време. Най-важното от казаното
дотук – всеки метод за изчисление на GI (IM / LC / BF) се
изчислява за различно време и произвежда различно качество.
Другото основно нещо на което искам да
обърна внимание е антиалайзинга ... нещо, което според мен е довело до
объркване на крайните резултати в експеримента. Ако си използвала Evermotion: Volume 52, Model 55 в този файл Antialiasing-a e Adaptive Subdivision, докато в нов отворен файл
е Adaptive. Което прави некоректно
сравнението при промяна на повече от един параметъра едновременно ->
антиалайзинг и GI. Допълнително объркване
идва и от това че във всички направени експерименти използваш IM+BF, но в сцената с къщата използваш BF+LC. Времето в случая отива над 40 мин,
защото използваш 300 subdivs за BF и размера на семпъла за LC е намален на 0,01.
Като следваща
препоръка ще ти дам мойте „универсални“ настройки :
от настройките по подразбиране променям само :
1-
Antialiasing
-> Filter -> Catmull-Rom (за по-ясни контури в изображението)
2-
Adaptive
Image Sampler -> Max subdivs=12
3-
Global
DMC -> Noise Tresh=0,005 (основният контролер на
качеството/времето)
4-
GI – правя го активен = IM+LC
4.1
IM=Medium и subdivs=80
4.2
LC subdivs=1500
Изпробвай тази система и пробвай допълнително оптимизиране когато даобвиш материали. Ако трябва виж пак последният урок от модул 2 за оптимизиране на качеството. Ако излезнат други въпроси или остава нещо неясно пиши пак, за да изясним въпроса.