Въпрос към урок: V - Ray Proxy от курс: V-Ray Рендери за 3ds Max

Как да избера настройки на GI, които да са оптимални и за импортирани високополигонални обекти?

V-Ray

Здравейте, след серия "опити" с екстериорна сцена, имах противоречиви резултати, подобни на тези със сцената на Георги. Мисля, че в крайна сметка локализирах проблема, но така и не знам как да го разреша. 

Първоначално се опитвах да вкарам като Proxy обект модел от Evermotion: Volume 52, Model 55:
След като се оказа, че имам проблем, работих на два етапа:
(I). Изследвах какво се случва с модела на дървото извън моята сцена- за колко време се рендерира: в собствения си файл, импортиран като Proxy в нов файл; Какво става, когато добавя материал/ мултиплицирам х100/ Променям Subdivisions /изключа GI
(II).  Изследвах какво се случва със сцената, с която работех (двуетажна къща с терен, с вече нагласен Render Preset)- при импорта на същото дърво от Evermotion (V52, M55)

От (I) стигнах до следните наблюдения: 
1.Моделът на ЕМ се държи ОК в собствения си файл, с приложен материал се рендерира за много кратко време, дори и когато го instance- клонирам 100 пъти. (редове 1-4)
2.С около 50% се намаля времето за рендериране при изключенGI. (всеки втори ред)
3.Когато обектът е вкаран като Proxy, дейстително времето за рендериране намаля (100 instance VS 100 proxy => (5 m, 12 s) VS (0 m, 57 s). (ред 3 и 7)
4.Proxy файловете се рендват много по- бързо, когато материала Е приложен, отколкото когато не е?! (ред 7 и 8 VS 11 и 12)

При вкарването на обекта в сцената обаче, положенията не са толкова еднозначни:

От (II) стигнах до следните наблюдения: (Предварителна подготовка- изключване на displacement и материали, Override material и върху дървото)

1.(Най- съществено като заключение за мен): Зависимостта от (I).2. действително се запазва: (намаля времето за рендериране при изключенGI). ОБАЧЕ драстично се променя разликата във времето за рендър- преди е било около 1:2. Сега при изключването на GI , времето пада от 49мин12 сек ->2мин52 сек!!!- което е около 25 пъти. (Render History 5 и 6)
2. Като абслютна стойност времето за рендериране на дървото скача многократно. При изключване на GI това не важи. 

Действително имам два Render Preset-a и настройките за къщата са "по- високи", отколкото от тези на файловете с дърветата от (I). Пробвах да preset-a на "дървото" в сцената с къща+ дърво- качеството е немислимо ниско. Не мога да пускам краен рендър с тези (ниски) настройки, нито да се откажа от GI. Времето обаче при един външен обект е немислимо ( и то без материали, displacement, резолюция 640/480....). А ако добавя много от този Proxy обект..?!

3.(Не и от голямо значение) дървото при Merge е с 3 пъти по- голям физически размер, отколкото при вкарване с Proxy (Вероятно мерните единици от оригиналния файл са .... инчове примерно)

4. Едно Proxy дърво без маетериал, ИЗОЛИРАНО, с пресета "на къщата" се рендва за 45+мин с/у 0,48 секунди в своя си файл...

Крайното ми предположение е, че настойките на GI водят до тези разлики (защото когато е изключен, времената влизат в разумен порядък). 
Нямам идея обаче, как да пригодя Render Preset, веднъж прецизно и успешно нагласен за сцената, така, че да мога да използвам и рендерирам (за разумно време) с Proxy Обекти?


Здравей,



първо искам да те
поздравя за методологията която си развила при решаването на този проблем и за
начина по-който си представила и систематизирала нагледно информацията от
опитите.



   Ще ти дам
няколко съвета (препоръки, а не правила) докато разглеждаме въпроса и първият и
може би най-важният е 
винаги да рендерираме с GI. Защо да го правим – защото това е
правилният начин за симулиране на разпространението на светлината в околната
среда. Много „по-правилен“ физически модел, отколкото да разчитаме на хомогенно
и равномерно осветление на обекта от всички страни от един светлинен източник –
нещо което е напрактика невъзможно. Във вторичното осветлени се предава
информация за посоката, интензитета, цвета и др стойности на светлината, която
е отразена от повърхността на обектите – нещо което в реални условия е
неизбежно, а в
CG условия
е гарантирана стъпка към фотореалистичност. И така по-важният въпрос е не дали
да използваме
GI,
а по-скоро е с какви параметри. Най-използваният и „универсален“ вариант е да
се използват двойката
Irradiance Map (IM) +
Light Cache (LC).
Аз лично избягвам Brute Force (BF) защото е много бавен, пройзвежда noise в сцени с по-комплексно осветление, за
решаването на който е необходимо увеличаване на лъчите, което го забавя още
повече. Основно се употребява заради високата коректност в детайлите, но ако
опознаеш още малко
IM ще
видиш, че и там са възможни много добри и чисти резултати за мнооого по-кратко
време.
Най-важното от казаното
дотук – всеки метод за изчисление на
GI (IM / LC / BF) се
изчислява за различно време и произвежда различно качество.



   Другото основно нещо на което искам да
обърна внимание е антиалайзинга ... нещо, което според мен е довело до
объркване на крайните резултати в експеримента. Ако си използвала
Evermotion: Volume 52, Model 55 в този файл Antialiasing-a e Adaptive Subdivision, докато в нов отворен файл
е
Adaptive. Което прави некоректно
сравнението при промяна на повече от един параметъра едновременно ->
антиалайзинг и
GI. Допълнително объркване
идва и от това че във всички направени експерименти използваш
IM+BF, но в сцената с къщата използваш BF+LC. Времето в случая отива над 40 мин,
защото използваш 300
subdivs за BF и размера на семпъла за LC е намален на 0,01.



   Като следваща
препоръка ще ти дам мойте „универсални“ настройки :



от настройките по подразбиране променям само :



1-     
Antialiasing
-> Filter -> Catmull-Rom (
за по-ясни контури в изображението)



2-     
Adaptive
Image Sampler -> Max subdivs=12



3-     
Global
DMC -> Noise Tresh=0,005 (
основният контролер на
качеството/времето)



4-     
GI – правя го активен = IM+LC



4.1
IM=Medium
и subdivs=80



4.2
LC subdivs=1500

Изпробвай тази система и пробвай допълнително оптимизиране когато даобвиш материали. Ако трябва виж пак последният урок от модул 2 за оптимизиране на качеството. Ако излезнат други въпроси или остава нещо неясно пиши пак, за да изясним въпроса.


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация