Въпрос към урок: V - Ray Proxy
от курс: V-Ray Рендери за 3ds Max
Как да избера настройки на GI, които да са оптимални и за импортирани високополигонални обекти?
Здравейте, благодаря за отговора!
Аз продължих рабоатата си по файла и стигнах до някои "открития". От една страна- както и вие отбелязвате- направих наблюдението, че всеки импортиран (в случая като Proxy) файл- носи своите настройки. И че те не винаги работят задължително "добре" с текущите на файла, в който импортираме. Това, за което се досетих сама беше да оптимизирам настройките на материалите- Subdivisions на Reflection и Refraction (забелязах, че обикновено идват с 8 по default- сигурно са и правени за старите версии на VRay). Така спестих около 20% render time.
Но един друг параметър оказа по- съществено влияние- GI Subdivisions Multiplier. От стойност =1 го намалих на 0,1. Това леко намали антиалайзинга, но крайния резултат е много задоволителен, а времето падна четирикратно.
Но един друг параметър оказа по- съществено влияние- GI Subdivisions Multiplier. От стойност =1 го намалих на 0,1. Това леко намали антиалайзинга, но крайния резултат е много задоволителен, а времето падна четирикратно.
<-към горното
С намаляването на този параметър намаляваш драстично събдивижъните за изчислението на GI, но само на избраните обекти, което "ще влоши качеството" в тази област, но ще намали времето и след като такъв trade-off между време и качество в тази сцена те устройва е добра идея да го ползваш така.
Хитро решение е, защото ще се влуши качеството само в неотговорните части от рендера, там където така или иначе детайлите няма да са толкова важни, а ще се рендерират сравнително бавно.
Продължавай с експериментите :)
Вашият отговор
Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
20 безплатни урока
Трикове и тънкости за софтуера
Отговори на вашите въпроси