Как да промения котите на нивата след построяване на модела?
Здравейте,
Искам да попитам възмовно ли е след построяване на целият модел в Ревит, да се сменят координатите на нивата (кота 0 да се вдигне на 20м и всички останали нива съответно да се променят автоматично). В модела има елементи със свързани и заключени един към друг координати, съответно ако се опитам, ми дава съобщение за грешка и че е невъзможно. Благодаря предварително, Теодора
Здравей. Във всеки модел има две точки отговарящи за координатите - Project Base Point и Survey Point. Обикновено Survey Point (ако пуснете скритите елементи в изглед от малката крушка в ленатата при мащаба е един триъгълник) е точка с реални координати, т.е. поставяме я за референция към глобалните, реални географски координати. В моята практика я оставям просто на нулата без да я бутам, за да ми служи за надморска височина 0. Project Base Point (изобразява се като кръг с хикс в него )се поставя пък на нивото на относителната кота 0 , която въвеждаме локално за проекта. Така например вдигам Project Base Point na 400м във височина. така имам коти които отчитат спрямо относителната проектна кота 0, кояот съм въвел, но имам и възможност да кажа на котите да отчитат от Survey Point, който е на абсолютна 0. И така една и съща кота мога да я отчета по абсолтна надморска височина, мога и по относителна проектна височина. Що се отнася до преместването на този Project Base Point и въвеждане на нова 0, то това може да стане през менюто Manage -> Coordinates -> Specify Coordinates At Point. След старитране изберете точка, която отговаря на текущата ви 0, след което изскача прозорец и имате възможност да промените стойността за Elevation, което ще промени общата височинана на целия модел и всички елементи в него. Надявам се това да отговаря на въпроса и да ви дава идея за координатите в Ревит. темата е обширна, но като базова идея е това = ) Успех!