Защо има неясноти за печалбата?
Явно няма да има урок без мои въпроси и като гледам до момента са само мои, но няма как да не ги задавам след непрекъснато излизащи неясноти. Как се реши печалбата от 10% да стане 8 (защо не 7 или 12 примерно, а непременно 8)? Подобно и за стойностите на допълнителните разходи: От там ясно стана само, защо материалите са 0, но пък после в анализа се спомена за някакво "много лесно" зануляване, което обаче изобщо не се разбра как става (зануляването) и защо е толкова "лесно". Моля за по-подробни разяснения. Ако се налага да се заплати и допълнителна такса за курса. В противен случай се изпада в положението на участник в не-онлайн курс, а класически, където преподавателят казва нещо, което не се разбира напълно от обучаващите се (визирам себе си в случая, но навярно не съм само аз) и по-нататък курсът става безсмислен. Благодаря.
Здравей,
Здравей и от мене,
както Цукев спомена избора на печалба е въпрос на решение и на ценова политика. Видеото цели по - скоро да покаже как става смяната на процента, а не защо решаваме, че ще е толкова.
Що се отнася до допълнителните разходи ситуацията е абсолютно същата. Има стандартни диапазони на допълнителните разходи, като например:
- за Труд: 60 - 120%
- за Материали: 20 - 40%
- за механизация: 20 - 60%
Коефициентите, които подлежат на зануляване са втори метод за слагане на допълнителни разходи, който касае само материалите ( т.е. това е ДСР или Доставно складови разходи ).
Ако се ползва този подход глобалните допълнителните разходи се слагат 0. Ако не се ползва съответно всички, коефициенти за материали (К) трябва да са 1.00. Именно автоматичното превръщане на тези коефициенти се нарича зануляване. За обществените поръчки не се препоръчва да се залагат ДСР, като коефициенти, а само като глобален процент.
Респективно тези, коефициенти са изчислени и заложени в базата данни. Също така могат да бъдат ползвани от базата данни за ресурси ResDB.
Искам само да вметна, че коефициентите, които се слагат за труд или механизация в анализите имат съвсем различен характер и предназначение и съответно не се допуска вкарването на допълнителни разходи по този начин. Тяхната цел е да се заложат утежнени условия на труд или работа и съответно те варират между 1.00 и 1.20. Използването им за кандидатстване по обществени поръчки отново не е допустимо.
Единственият вариант да бъдат признат коефициент на обществен търг е той да е сложен върху труда и в обяснителната записка да бъде изрично указано от, коя книга е взет този коефициент и за какви обстоятелства важи. Подобни основания има единствено в УСН и ТНС. В СЕК и РСН вече не са добавени такива.
Надявам се този кратък мемоар да бъде от полза ( : А с добавянето на новите теоретични модули към курса се надявам, както по този въпрос, така и на още много да бъде отговорено.
След, като прочетох коментара не съм сигурен дали обясних практическата страна на ползването на коефициентите за материали.
В най - общ план, когато се зададе глобален процент, това оскъпява сметката. Това е препоръчително да се прави при офериране.
Респективно допълнителните разходи зададени с коефициент за ДСР намаляват общия разход за материал и го правят по - реалистичен. Съответно този вариант е по - добрия, когато става въпрос за изготвяне на бюджет.
Доколкото разбирам идеята на курса е да ни научат да боравим с въпросния софтуер, с което да си помагаме в работата. А не да ни направят обучение за строителни инженери :)
Съгласен! Учим се да работим с програмата и колкото и чудно да е -засега се справям сравнително добре.Хубавото е,че можеш да се връщаш колкото си искаш!
Можеш да се връщаш колкото си искаш, ако не си маркирал урока като научен. Маркираш ли го - край на връщането колкото си искаш.
Това дали урокът е маркиран като научен или не, няма никакво значение относно връщането назад. То е за улеснение на потребителите, за да отбелязват уроците, които знаят добре, а останалите да са само прегледани, за да се сещат да ги отварят отново при нужда. Докато имаш достъп до курса, винаги можеш да се връщаш назад към изгледаните уроци :) Ограничение има, но за уроците напред - не може да се прескачат и трябва се гледат последователно, да се решават тестовете и да се отключват катинарчетата. :)
Може и така да е, но при мен не е така, макар че си имам достъп. А маркирам някой урок като научен, а край с отварянето му. Добре, че си ги записах (свалих) преди това всичките за да не се налага да съм в интернет и да ги отварям чрез Аула защото кой знае и на мен кога ще спре достъпът.