Как

3ds Max

Как да разделя един готов модел на мебел/като го селектирам се селектира целият/ на отделни блокове, за да мога да задам различни материали на отделните елементи /примерно на диван/?

Здравей,

за да сложиш различни материали на назлични елементи от един обект, първо се убеди, че в меню Customize-> Preference -> таб General -> керето Sub-Materials е сложена отметката "Assign Automatically" (1) . Махни отметката на "Use Real-World Texture Coordinates" (2). След това върху целият обект, върху който работиш сложи един материал. От нивото на подселекция - Елемент (3) избери елемента, който ще бъде с различен материал. Ако обекта не е разделен на елементи, ще трябва да селектираш подниво Полигони и да маркираш тези полигони, които ще бъдат с различен материал. След като имаш вече под-селекцията, просто избираш новият материал в материалният редактор и с бутона Assign Material to Selection го прилагаш само върху селектираната част.

Ивайло здравей, При мен с бутона Assign material to Selection се прилага материал върху целия обект не само върху избрания полигон. Защо? Иначе в editable poly мога да трия полигони от обекта, да прилагам операции върху избрания полигон, но не й да слажа само на него материал.

Здравей,

провери дали в меню Customize-> Preference -> таб General -> керето Sub-Materials е сложена отметката "Assign Automatically".

Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация