Как мога да направя равнината на сцепване на дървото?
Опитвам се да направя едно от сцепените дървета в камината да изглежда като такова, тоест да направя равнината на сцепване по продължение на нишките от единия край до другия. Когато използвам първият метод - като превръщам обекта в редактируем и маркирам полигони, по равнината на сцепване всъщност се полага материала на кората. Опитах да отделя двата полигона, където е сцепването и заедно с двете равнини на срязване на дървото да приложа UVW Map и от там да се опитам да направя този ефект като избера друг мапинг, но после когато слагам кората на останалата част, тя се размазва и не стои добре. Предполагам, че този метод не е подходящ и може би ако използвам модификатора Unwrap UVW ще се получи, но не съм сигурен как точно да работя с него.
Здравей,
Опитах се да пробвам по малко по различен начин този въпрос, и мисля, че се получи. Дървата в камината ги конвертирах като редктируем обект (Editable poly) . Предварително само на въпросното дърво му зададох по-вече напречни сегменти за да може да се изкриви в последствие. Само на него дърво на под обектно ниво - ребро (Edge) го срязах на две с Slice Plane и включена към него опция Split за да станат двете половинки отделни части. Върху всяка половинка сложих модификатор Bend (може и с FFD 4x4x4). Понеже вътрешните части на дървото се получават отворени, ги затворих с модификатор Cap Holes. На цялото дърво наложих една текстура, в случая кората. За да добавя другите текстури използвах модификатор Edit Mesh. От него с подселекция Полигон селектирам само тези полигони на които искам да има друга текстура и я поставям. Върху Edit Mesh слагам модификатор UVW Map и с него си намествам мепинга. Ако ще трябва друга повърхност пак Edit Mesh - Полигон - UVW Map.
Благодаря много! Ще опитам вариантите.
Здравейте, може ли по-подробно обяснение за това как се прилага модификатора "Bend" за всяка от половинките? Благодаря, предварително.
Чесно казано не знам в кой урок бяха текстурите за дървото и ще се помъча да ти покажа моя метод без текстура надявам се че ще стане ясно. Дървото или обекта е конвертиран като Poly. С помощта на Slice Plane + Split е разрязано на две през средата и отворените повърхности (Border) са затворени. Мога да местя горната половина и долната полвина, но имай в предвид че това е един обект Oblekt002 или който там си хванал. Селектирай надлъжните ребра и пусни напречни с помощта на Conect . Колкото по вече ребра добавиш по гладка ще ти бъде извивката. За да добавиш "Bend" само на половината обект избираш го само него, примерно на подниво полигон, и слагаш модификатора върху селекцията. "Bend"-а има под опции. Можеш да местиш гизмото и центъра му което аз май не виждам някаква разлика. Виж ги поразгледай.
Благодаря, избягал ми е момента с "Conect"
Здравей Георги. Много хубав пример и с Bend всичко се получава,но би ли ми обяснил как да сцепя примитива със Slice тъй като нещо не ми се получава. Благодаря предварително.
Когато обекта е конвериран в Edit Poly, или има такъв модификатор на него Slice Plane работи на всички поднива, точки, ребра, полигони или елементи. Достатъчно е да натиснеш на бутона Slice plane и се появява безкрайна равнина с която можеш да разрязваш обекта. Тази равнина може да се върти с бутона за завъртане (Е) или да се премества с бутона за преместване (W). Ако до нея е отметнто Split , обектите които ще се получат след разрязването ще са два отделни, а за да сработи командата трябва да се натисне Slice (под Slice Plane) В случея аз съм избрал опцията Split т.е. няма само да добави допълнително ребро а ще разреже обектите. След това на подниво елемент маркирам единия от двата обекта и го издърпвам. Друго полезен инструмент е бутона Split. Достъпен е на подниво Edges ( Ребро) . Ако има някакъв обект които трябва да се разреже по даден контур, селектира се контура от ребрата (Edges) и се натиска Split. Получават се два отделни обекта. Примерно ако искам тази сфера да я разрежа по този начин
Благодаря Георги за своевременния и безпогрешен отговор. Грешката ми беше че се опитвах да ползвам slice модификатора а не опцията в edit poli.