Научих нова информация за добавянето на нови редове.
Аз с десен бутон на мишка избирам Format sells и определям каво да е дадено число.
Windows 2010 и Windows 7.
В повечето операции имаме 3 основни начина да направим операцията.
Много полезно. Благодаря!
Научих нови неща
За да стане текста в една клетка на два или повече реда натискате стрелката в долния десен ъгъл на групата подравняване. Отваря ви се прозорец където щтраквате в квадратчето за текст на повече редове.
CTRL+1 -> ok
В този урок определено имаше неща, за които не съм и подозирала. Добре е, че ще мога да го изгледам още няколко пъти, за да го науча.
Здравейте ! Тъй като много рядко ще ми се налага да използвам тези знания, но те са изключително ценни за мен, как мога да си запиша уроците, за да ги ползвам за в бъдеще, ако нещо съм позабравила ? Благодаря !
Не зная какво значи замразяване на клетка/колона. За какво служи?
Здравейте Надежда, замразяването на ред/колона е една удобна функция когато имаме големи ( и не само ) таблици и в първия ред/колона се съдържа информацията за самата редица/колона.Ето например примера даден в този урок - на снимка 1 не съм замразил първия ред и така когато съм "scroll - нал" ( дръпнал ) надолу с мишката аз невиждам първия ред и така немога да разбера колоната C,D,E,F.... каква информация ми носят.На снимка 2 съм замразил първия ред съответно придърпам надолу с мишката първия ред си стой там замразен и съответно лесно се вижда че колона C носи информация за Януари, D - Февруари и т.н.Надявам се с този простичък пример да сте разбрали каква е идеята да се замразяват колони/редове.
Благодаря! Това винаги ми е пречило, защото понякога таблиците ми са големи. Много полезно нещо! Поздрави!
Здравейте,
а как всъщност се замразява?
намерих от къде се замразява, но защо не ми дава да замразя най-горен ред и 1-ва колона заедно? С офис 2010 съм
Маркираш клетката в ъгъла, м/ду реда и колоната, които искаш да замръзиш, избираш "View" > "Freze panes" и си готова :)
В по- стара версия ,мога ли да замразя ред и колона ?
@Лидия, от 2003 до 2013 опцията Freeze Panes я има за тези версии съм сигурен че я има.
Благодаря и аз!Отдавна не бях ползвала опцията Freeze Panes... Много е полезна!
Работя на Word 2010 къде е тази опция Freeze Panes.Нали всичко е на български език.
Командата View- Split не върши ли същата работа?
Здравейте! Ето пример как да се замразят колона и ред едновременно: искам да замразя ред 1 и колона А. Кликвам в В2 от електронната таблица-->View-->FreezePanels. На подсказката пред FreezePanels всъщност е показано кое ще се замрази
До Росица Найденова Кузманова: В българския вариант е "Изглед" -> "Фискирай прозорците". Между другото тази възможност на Word съществува още от времето на "Правец 16". Българския вариант се казваше "Докс" :)
Това със замразяването е много полезно.Благодаря!
Не разбрах как точно става замразяването на редове и колони за Excel 2003. Опитах се, но нещо не се получава...?
Маркирах клетката, която искам да замразя, избирам Window и Freeze panes и не се получава това, което искам?
Опитай пак Диана, погледни по-горе на изображението на Нели Георгиева.
Рядко използвах досега Ексел - чрез налучкване и с помощ от приятел. Благодаря за курса!
Когато създавате нова таблица и пишете в клетките съдържание с различна дължина, най-лесно и първо приближение на изгледа и ,става чрез маркиране на цялата таблица. Маркирайте триъгълника в клетката от която започват редовете и колоните. След това постъпвате като в урока по-горе - поставяте курсора между две колони и натискате два пъти бутона на мишката. Така всички колони вече са форматирани, така че да се вижда и най-дългия текст.
На въпроса на Магда: Първо: прочетете статията (https://aula.bg/uroci-eto-kakvo-da-pravite-ako-excel-vi-obrashta-chislata-v-data) за регионалните настройки, за да разберете защо настройките на Уиндоус и на Ексел са важни и защо Ексел се държи по различен начин на различни компютри.
Второ: Внимавайте какъв е символът за десетична запетая според горните настройки – запетая или точка. Да приемем, че е запетая „ , “. Ако неволно копи-пейстнете някаква стойност отнякъде и тя е с точка, Ексел няма да го приеме за число и НЯМА да го сметне, ако участва във формула. За да сте сигурни, че няма да стане грешка при такъв копи-пейст, може да ползвате Find & Replace и да замените всички точки в съответната колона или диапазон със запетаи.
Трето: Настройте си какъв тип данни ще въвеждате в дадена колона/клетка преди да въведете данните (число, текст, дата, сума, процент...), за да кажете на Ексел какво да очаква, колко знака да има след запетаята, да сложи ли „лв.“, да му кажете да не маха нулата в началото на телефонния номер и т.н. Така няма да ви се случва когато напишете число Ексел да го превърне в дата.
Защо предварително? Датата е най-добрият пример. Ако напишем 01.04 и Ексел го превърне в 1.април и след това отидем във Format cells (десен бутон - > Format cells) и му зададем да е число, Ексел ще ни върне 42461. Това е така, защото компютърът не знае какво е дата. Програмистите са избрали 1 дата за отправна точка (леко несъществуващата) 00.01.1900 г. Така за компютъра 1ви януари 1900 г. е числото 1, 15ти януари 1900 г. е числото 15, 1 февруари 1900 г. е числото 32 и т.н., докато стигнем до 01.04.2016 г., което е числото 42461, защото е 42461-вия ден след базисната дата. Затова първо казвате на Ексел, че ще въвеждате число и после го въвеждате ;)
Друг пример. Аз често въвеждам списъци в Ексел. Например: 1. Планиране 1.1. Разпределяне на задачи 1.2. Подготвяне на проектобюджет 1.3. Списък с материали 2. Изпълнение (...) и т.н. Така – ако съм задала форматиране като цяло число на колоната и изпиша подточките със запетая, Ексел ще ми ги закръгли. Ако ги изпиша с точка, Ексел ще ми върне числото, равнозначно на съответната дата: 1.1=42370; 1.2=42371 и т.н. В случая тези подточки е добре да се форматират като текст. Това може да стане или с избиране на този тип данни от Format cells или с изписване на апостроф (този при кавичките) преди изписването на 1.1 -> апострофът няма да се изпише в клетката, а само ще укаже на Ексел, че в нея се съдържа текст.
Четвърто: Колко е досадно когато напиша телефонен номер и нулата отпред изчезне! Това може да се оправи по 2 начина: 1) като форматирате клетката/колоната като текст 2) като форматирате чрез Custom. Там можете да зададете от колко знака да ви бъде числото, чрез въвеждане на съответния брой нули. Например за телефонен номер (мобилен телефон) ще зададете десет нули. Може да го ползвате и за номер на фактура и за други случаи. За телефона например можете да го зададете така: „0000000000“, а може и така: „0000 000 000“ – с интервали за по-добра четимост. По този начин можете да слагате интервал за разделител между хилядите и стотиците, например: „2 000“, вместо „2000“. Възможностите са много – разцъкайте, опитайте... Може даже и с тирета: ако имам числото 5 и поради някаква причина ми трябва да имам единица и тире, след което 4 знака, то ще изпиша персоналното форматиране така: „1-0000“ и в клетката, където е стояла моята петица, автоматично ще се изпише „1-0005“.
Пето: По въпроса с изтеглянето на долния десен ъгъл на клетката и защо ако изпишем 1 и го изтеглим в новите клетки ще се изпише 1 (в случаите, когато не държим ctrl), вместо 2, пък с датите става... ами така са си решили програмистите. Ето и какво са решили: Дърпане надолу на черното квадратче долу вдясно на клетката: - при 1 час ми дава следващия час автоматично - при дата ми дава следващата дата автоматично - при понедленик ми дава понеделник - при понеделник вторник ми дава сряда - при понедлелник сряда ми дава понеделник сряда - при 1 ми дава 1 - при 1 2 ми дава 3 - при 10 9 ми дава 8 - при 1 2 2 ми изчислява прогресия 2,66666666666667 - при стока1 дава стока2 - при дата и час (в 1 и съща клетка -> възможно с Custom форматирането) продължава часовете докато стигне 23:59 ч. и след 00:00 ч. ми дава следващата дата - при формула се копира формулата, но за новите колона и ред (освен ако не сложим доларчета $, но това е друга тема) - Дърпайки така формула се появява едно контекстуално поп-ъпче с опции – да копира само форматирането, да копира само стойностите без форматирането, да копира и двете
Ами това беше по тази тема от мен... Дано да е било полезно!
По въпроса на Диана Желязкова - ако искате да замразите колона А и ред 1 едновременно, клетката, която трябва да е маркирана преди да изберете Freeze Panes трябва да е B2, а не А1. Ексел работи с горния ред и предната колона пред маркираните (както при вмъкване на нови редове и колони). Така например ако искате да замразите първите 4 реда и първата 1 колона, клетката, която трябва да маркирате е В5.
Много са точни и просто изложени поясненията на г-жа Ю. Иванова
Благодаря за тази възможност да науча толкова полезни неща! Аз съм начинаеща и следя уроците с внимание и удоволствие...и мога да кажа,че напредвам стъпка по стъпка...:)
Много нови неща научих,за което искам да ви благодаря!
Страхотни сте! Благодаря за търпението с което ни обяснявате!
И аз съм съвсем начинаеща .Впечатлена съм от информацията.
Уроците са много полезни.И на изключително професионално ниво! Хиляди благодарности!
Аз също съм начинаеща и благодарение на вас научавам много нови неща. Досега не съм работила с Excel. Водещият е много търпелив и подробен при обясненията си. Трябва няколко пъти да изгледам даже първоначалните уроци. Благодаря!
Благодаря за хитринките - те са си в постулатите за работа, но когато не ги знаеш се чудиш какво да предприемеш, за да не досаждаш на по- знаещ! Благодаря!