Защо Excel ми превръща числата в дати?
excel 2003- като напиша стойност в една клетка от 1 до 12 /напр. 12.30/ и премина в друга клетка, числото се променя и става месец- т.е. дек.30 .Има ли значение дали десетична запетая или точка се използва или може би е въпрос на някаква настройка.
Има две неща, които трябва да се знаят в този случай. Разглеждаме ги в следващите уроци по-подробно, така че ще може да ги видиш и като видео отговор.
Първо, дали десетичната запетая е точка (.) или запетайка (,) зависи от настойката на Windows - регионални настройки. Това може да се промени в Control Panel -> Region and Language в Windows.
Второто важно нещо е, че клетката е в категория General (обща), Excel не знае дали 1/2 e първи януари или 0.5 или дали 1.2 е първи януари или числото 1,2. Excel прави няколко предположения, но най-често го обръща в дата. За целта трябва да кажем на Excel тази клетка каква е и задаваме категори - число, дата, валута и т.н.
Особено второто го показвам многократно в следващите уроци и е основна част от модул 3.
Когато работим с десетични дроби в Excel, ние трябва да поставяме коректния десетичен разделител, за който е настроен компютъра. В много от случаите, когато клетката е в категория General и ние поставим неправилния десетичен разделител (ако при нас е точка, а ние поставим запетая или обратно - ако е запетая, пък ние поставим точка), Excel възприема написаното като текст и то остава от лявата страна на клетката. За да не се получава това, не е необходимо да се променят настройките на компютъра, а просто да се използва за поставянето на десетичен разделител клавиша Del от цифровия блок на клавиатурата. Той поставя правилния десетичен разделител, точка или запетая в зависимост от настройките на Windows.
Ето менюто, чрез което се коригират настройките на Windows, от където Excel взима данните (освен ако в опциите не му е настроено ръчно каква да е десетичната запетая.
Научих нещо много полезно относно разширяването на ширината на колоната. Винаги ръчно съм си местила границата, докато си събера текста, а то било толкова лесно. Клик-клик, два пъти, и текста е побран автоматично в дадената клетка!
Това и аз не го знаех, за което много благодаря:-)
Имаше май някакъв начин в клетката като е доста по-голям текста да се разположи в няколко реда?Това ми е интересно!
Това става от бутона "пренасяне на текста" в параграф "подравняване" :)
Благодаря за отговора и полезните уроци!
Изтриването на съдържанието на клетките без преместване на самата клетка може да стане като кликнем с десния бутон на мишката и изберем Clear contents
Другата малка подробност за определяне на това, дали да пише дати или числа в клетките се намира в настройките на самата програма. От раздела инструменти и раздела опции премахнете чавката за автоматично определяне на вкараната стойност, за да не прави каквото му текне...
Проверете - разделителят точка или запетая е.
много полезен урок...пак благодаря...
Защо трудно влизам и достигам до ненаучените уроци
format/cell/general
Благодаря и за този урок!
Относно въпроса на Недялков за разполагане на по-голям текст на няколко реда: Маркираме клетката с текста и от tab HOME, палет Alignment избираме Wrap Text. След това променяме ширината на колоната и реда, в която е клетката с този текст, за да бъде видим целият текст, ако част от него не се вижда и да разположим текста на желания брой редове.
маркирайте клетката -> след това от гл. меню Edit-Clear-All. Чукнете с десния бутон на мишката в клетката и изберете format cells. В подпрозореца number изберете тип на данните в клетката NUMBER. НЕ ИЗПОЛЗВАЙТЕ "ТОЧКА" ЗА РАЗДЕЛИТЕЛЕН СИМВОЛ МЕЖДУ ЦЯЛАТА И ДРОБНАТА ЧАСТ НА ЧИСЛО, ЗАЩОТО ТОЧКАТА Е РАЗДЕЛИТЕЛЕН СИМВОЛ ЗА ДАННИ ТИП "ДАТА" В Excel има специален бърз бутон с формата на запетая, който принудително установява запетайката като разделителен символ в числата с дробна част!
Текст на три реда в клетката. Как да намаля междуредието? Празното пространство между редовете.
Благодаря за уроците.Толко подробно и ясно представени.
@Евелина, стъпи върху клетката и последвай тази пътечка: Format Cells / Alignment / Vertikal /Center / ОК ----сега текста трябва да се е събрал в центъра;
Пробвах и трите начина на смяна запетая с точка и не задействаха моята запетая и текст
Когато вече си написал колоната на числата с десетична запетая.......може ли да се смени десетичната запетайка с точка за да може да сумира?
На мен тази опция с двойното кликване на колоната за да я разшири неми се получава. Някаква настройка ли трябва да се промени ? Свалих си специално ms office 2013.
Бистра, не става, защото изтриваш само съдържанието, трябва да се изтрие формата на клетката.
Много полезен урок. Благодаря!
На въпроса на Евелина: Няма как да се промени междуредието вътре в клетката. То е зададено според размера на шрифта.
Опитах горе-описания "път" за промяна на междуредието. Юлия Иванова благодаря за уточнението, въпреки че съм виждала клетки със супер малко междуредие, според мен има и друг фактор освен шрифта. Отново благодаря!
Здравейте, имам проблем при работа с excel 2007. Въпроса ми е следния: когато създавам падащо меню от Data Validation, при въвеждане на числото 1.5, автоматично се форматира в дата?
Всичко публикувано е много полезно - и уроците и въпросите и отговорите.Всеки път се научава нещо ново!Искам да споделя нещо,което научих скоро.Получавах документи с данни в екселски таблици и не можеха да се извършват никакви операции.Вместо точка имаше запетая и след количеството l /литри/.Ето какви опции зададох: От Home - Find & Select - Replace появява се прозорче.На първия ред посочвате симлол,който искате да премахнете или замените,на втория с какво да се замени,ако с нищо реда остава празен - Replace all.Така за цифри,букви,символи както в клетки,така и в колони или целия Shit. И си смятате....
Относно въвеждането на цифри и дати - от Home - Number Format /при мен е на падащо меню/ - Number за цифров режим на клетките или колоните, Short Date - за дати.
Има още един начин за автоматично разширение на колона или ред като отговор на Велина Костадинова: след написването на, например, дълго изречение или текст, който е извън клетката, маркирайте първата клетка, отидете на Home,Cells, Format и от падащият списък изберете AutoFit Column Width или AutoFit Row Height Като резултат имаме това Лек ден и успехи!
Пробвах и начина на Никола Петров и стана. Благодаря. До сега дърпах колоните с мишката. Функцията сигурно ще е много удобна за цяла таблица.
Резултата зависи от формата на клетката.
Благодаря ! Полезно и разбираемо поднесено.
Обикновено има няколко начина за действие с един и същ резултата.Аз използвам този който ми е най-бърз.За случая за разполагане на текст в клетка-просто кликвам два пъти за разширяване на клетката.