Въпросът след клипа за Aligment camera

3ds Max Фотограметрия - създаване на 3D модел от снимки Фотограметрия (3D сканиране)

Aligment camera - опредеделя позицията на камерата в пространството, вътрешно и външно ориентиране. Въпроса след клипа не е коректен - aligment camera няма спомагателна, а ОСНОВНА функция! Най-важната част от обработката е aligment point! Той е основата за останалите процеси!

Тук винаги се използва highest. За да използва 100% от пикселите на изходните снимки, едно ниво надолу намалява използването пиксели с 50% от предната стойност

Key point и Tie point: това което сте казали не е коректно. Key point - показва горната граница на на характерните точки за едно изображение, при стойност 0 търси максимума /което води до голям брой точки, но по-малко надеждни/ Tie point - горна граница на съвпадачи точки от едно изображение с друго. Прекалено големи стойности на тези параметрия не водят до по-точни модели!

Благодаря за отделеното време и коментар по отношение на въпроса. Ще видим дали е резонно да го актуализираме, така че да е еднозначен и да не буди коментари.

Привет, благодаря на Найден за изказаното мнение и ще се опитам да поясня относно другата част от поста : "Тук винаги се използва highest" - тази опция дава най-коректен, но и най-бавен резултат - подреждането на камерите с нея може да отнеме часове. Разбира се, че ако имаме възможност е добре да я ползваме, но по-скоро става въпрос за баланс и според мен няма никакъв проблем да се използват и другите опции от падащото меню, ако и те успяват да наредят камерите. Ако трябваше да се използва "винаги" нямаше да има възможност за избор от потребителя. Още повече във видеото се казва, че ще се пробва с тази опция с оглед на времето и ако не се наредят камерите адекватно, може да се върнем и да пробваме с Highest. "Key point и Tie point: това което сте казали не е коректно" - в видето не се разясняват по отделно и много нашироко тези параметри, а просто е показано, кой тип точки ще се използват. Стойностите, които може да се използват тук са в доста широк диапазон и могат да зависят от много неща - типа на снимане, самите снимки, модела, който се снима ... тук отново е поле за избор. За конкретна универсална стойност не мисля, че може да се говори. В ръководството на Metashape относно параметъра tie point limit, има следната информация, която казва, че този параметър спомага за процеса на разположението на камерите, но не влияе като цяло на качеството на модела, но при много ниски / високи стойности може да има липсващи части от денсклауда ... с което пак идваме до експерименталното ниво - върши ли работа избраната стойност или не. Възможно е и съм съгласен, че с по-малка стойност, може и да се получи по-коректен резултат, но в случая и с избраната стойност денсклауда ще се получи. Окуражавам експериментирането в тази насока според постановката за снимане и ще се радваме да споделите конкретни резултати с нас, които биха били полезни за всички!

Привет! Да има избор на "точност", всеки си го избира и си преценява, най-вече според това каква точност търси. Както написах и преди това е най-важната част от обработката - с подравняването се определят позициите и ориентациите на камерите, колко по-точно са определени, толкова по-добър и точен модел ще има след това! Програмата може и на "low" да ви нареди камерите, но с каква точност ?! Бавенето в процеса се получава, защото за снимките няма никакви данни за координати и ориентация и второ от възможностите на компютъра.

На клипа от 49 секунда до 60 говорите за кои точки ще се използват. На командата пише "apply mask to". В ръководството пише нещо много различно от това, което обяснявате в клипа и в коментара! По горе съм написал кое какво означава (описано в ръководството). Като гледам и предходния клип, виждам че много погрешно го обяснявате! Точките "маркери" са ръчни "tie points". На тях може и да зададете и координити, ако се знаят. Цитирате ръководството за "tie point limit", но пак си казвате че "спомага" за ориентацията на камерите! Програмата първо търси ключови точки (key point) в една снимки и после съпоставя тези точки с други (key point) точки от друга снимка, така наричащи се вече стереодвойка снимки и вече по тях търси общи точки (tie point) по които да направи изчисленията на позицията и ориентацията на камерите.

"Tie point limit" влияе на търсенето на общи точки между две снимки, затова и прекалено високата стойност не помага, защото почва да открива "фалшиви" съвпадения и води до грешно подравняване на снимките. "Tie point limit" не влияе на следващия етап "dencecloud", защото вече снимките са координирани и ориентирани.


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация