Как да накарам Excel да възприеме “10” като работни дни?
Здравейте,
Правя си тракер с Excel и имам нужда от малко помощ с конкретен въпрос.
Имам 2 клетки – AR3 и AS3. И двете са форматирани като дати. AR3 е винаги работен ден от понеделник до петък. Искам да си направя нещо като "сфетофар" в AS3 като приложа conditional formatting спрямо AS3 както следва:
AS3 да светва в зелено: ако (датата в AS3) < (датата в AR3 + 10 работни дни) AS3 да светва в жълто: ако (датата в AS3) = (датата в AR3 + 10 работни дни) AS3 да светва в червено: ако (датата в AS3) > (датата в AR3 + 10 работни дни)
Предполагам, че ще е нещо от сорта на:
Зелено: =AS3 < AR3+10 Жълто: =AS3 = AR3+10 Червено: =AS3 > AR3+10
…но как да накарам Excel да възприеме “10” като работни дни?
Благодаря ви предварително :)
Поздрави
Погледни функциите WORKDAY, NETWORKDAYS и WORKDAY.INTL, NETWORKDAYS.INTL
Трябва да кажа, че функцията Workdays има още един аргумент - [hollydays] (почивни дни), които тук не са посочени! Дано е това, което се търси! Лек ден и успехи!
Едно уточнение към чудесните и нагледни схеми на Никола Петров, относно функцията Workday и аргумента [Holidays ]- коректно е да се каже ,че това не са обикновенни почивни дни, а почивни дни извън събота и неделя-държавни и други празници.