Въпрос към урок: Unwrap UVW от курс: 3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX

Как да прилагам материали по-бързо върху идентични обекти?

3ds Max 3D Моделиране 3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX Рендериране

Здравейте,

Има ли бърз начин да сложа текстури върху дървата или трябва едно по едно? При положение, че не са копирани като instance copy, възможно ли е да се свържат някак си, за да се отразяват промените върху всички еднакви обекти едновременно? В случай, че има значение, начина по който слагам материалите върху дървата е да ги направя първо editable poly, слагам материала, избирам равнините отделно с Planar и прилагам другия материал върху тях.

Благодаря предварително за отговора!

Здравей, Вариант, в който желаеш да поставиш текстури по по-бърз начин е като маркираш всички полигони на определените обекти /казвам полигони, защото вероятно ще използваш повече от една текстура,и обектите предварително ще са превърнати в "editable poly"/ и от "material editor" - "assign material to selection". Относно вторият въпрос - при положение, че трябва да се отразяват промените върху всички обекти,е необходимо да бъдат задължително копирани като "instance copy". Така те имат връзка помежду си. Надявам се да съм бил полезен!

  1. Текстура можеш да сложиш едновремено, но после трябва да настройваш Mapping-а за всеки обект поотделно (за да изглеждат добре; силно пожелателно е да са с един мапинг, за да може да се изпълни и второто условие). 2. След това лесно - сменяш настройките на материала (задължително е да има име и то адекватно) и всичко се променя автоматично. *ЗАБЕЛЕЖКА - поради различната отдалеченост от камерата, осветеността и още някои особености може да се не получи най-доброто (визирам в общия случай, че може да се наложи все пак да се пипва на места материала)!

Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация