Как да създам автоматично формулата Vlookup и за останалите две колони , без да се налага да копирам формулата?
Здравей,
Благодаря много за отговора , проблемът беше , че по време на изпита , аз предложих веднага да разтегля формулата като променя диапазона , но изпитващия категорично ми каза без дърпане на формулата ??? Аз не се сетих, и той тогава въведе допълнително данни в поле Col_index_num , но не успях да видя точно как ги въведе !
Добре, искаш да кажеш че е въвел данни само и единствено в полето col_index_num и формулата сама се е прехвърлила ( без да се раздърпва или копира в съседните колони в office phone и cost center )
Благодаря много за изчерпателния отговор ! Ще отработя предложението ! Предполагам , че има няколко решения въпроса , но условието беше зададено конкретно , което ме подлуди докато не намеря правилното решение ! Още веднъж благодаря !
Отработих примера и се получи , благодаря ! Само един въпрос относно клетка L13 , произволно ли я избираме и после извъждаме разликата до която ни е необходимо или .......?
От клетка L13 ни е необходим само и само и единствено за да вземем номера на колоната й като стойност... т.е може да е и L14, L15 и т.н. стойността като число която взимаме благодарение на фукнцията Column е една и съща = 12 .
ОК , благодаря !
Г-н Кръстев, говорите за Index и Match. Можете ли да ни покажете как работят тези функции, моля?
@Соня Димитрова - тук : линк има един коментар в който съм дал разяснение за Index Match, ако не стане ясно пишете под темата в която Ви препратих ще дообесня.
Лек ден и успехи!
Лек ден!
Лек ден!
Формулата =VLOOKUP($K7;$A$2:$D$8;COLUMN(L3)-10;FALSE) има един бъг, който може да доведе до големи главоболия, ако се вмъкне колона преди колона L.
По-добре така: =VLOOKUP($K7;$A$2:$D$8;COLUMNS($A3:B3);FALSE)
А може и така: =VLOOKUP($K7;$A$2:$D$8;MATCH(L$6;$A$1:$D$1;0);FALSE)
И за едновременното въвеждане на формулата, маркирали сме областта, в която трябва да се въведе и завършваме въвеждането като натиснем Ctrl+Enter. Относно номера на колонката, най лесно е предварително да въведем номерацията на колонките и използваме адресите на тези клетки.
А таблицата с данните преобразувате в таблица (Ctrl+T) и използвате нейното име. Ако не е съвсем ясно пишете.