Как да селектираме най-лесно дървото?
На мен пък ми дойде най-"отръки" да копирам дървото в един временен помощен слой, да го конвертирам черно-бяло, но не с настройките по подразбиране, а като размърдах най-вече синия цвят (заради небето, целях максимален контраст между небето като фон за дървото и самото дърво), след това селектирах черното и направих маска по него, която завлачих в оригиналния слой с дървото. Основната корекция се състоеше само в изтриването (в маската) на стъблото, ливадата и гората под короната на дървото. Е, след това пипнах тук-там пак в по-късните етапи, където не ми хареса.
Първо избираш Magic Wand и селектираш част от небето с настройка на Tolerance от 30 до 50. После избираш командата Select/Similar и я повтаряш няколко пъти за да ти се селектират по големи части от небето. Накрая можеш да инвертираш селекцията Ctrl + I и да извадиш всичко освен небето на нов слой Ctrl+J. Това е най лесният начин за който се сещам, иначе има и други.
За обратната селекция е Ctrl + Shift + I по горе съм го объркала не е само Ctrl + I (само Ctrl+I инвертира цвета на селектирания обект) , за копиране на селектирания обект в нов слой Ctrl + J (ако не е селектирано нищо същата клавична комбинация копира целият слой с изображението като нов) за изрязване на селектирания обект и поставянето му в нов слой е Ctrl + Shift + J (използвам го рядко). За съчетаване на всички видими слоеве в един като се запазват оригиналните е Ctrl + Shift + Аlt + E. За събиране на всички слоеве в един като не се запазват оригиналните е клавична комбинация Ctrl + E. Клавичните комбинации дават допълнителна бързина и са едни и същи за всяка програма във всичките и версии :-) Отделно можеш да си ги настройваш но не е хубаво да се прекалява с това понеже пренастройването трябва да става при всяка преинсталация на програмата.
Благодаря за варианта, Деси. Не се загледах много в клавишната комбинация, че при мен малко се различават (най-често Ctrl е Cmd, но не винаги), но принципът е ясен. Обикновено за всяка картинка пробвам различни неща. Понякога е удобно и да се смени временно режима на Lab Color и да се използва някой от каналите, който е най-контрастен. Удоволствието е в експериментите... особено като се сетя в началото как увеличавах докрай изображението и селектирах от ъгъл до ъгъл... не ми се спомня колко съм бил.... необразован ;-)
В началото при програмите наистина всички използваме възможно най-сложният начин за да постигнем нещо което иначе има и по лесен вариант. Постепенно с практиката откриваме все по лесни и по лесни варианти за да постигнем максимално все по сложен казус. Нежеланаието да правим проекта по трудният начин обаче ни дърпа напред и предизвиква иновативност в мисленето. Конкретно по клавишните комбинации в Мacintosh са същите но Ctrl = Command Alt = Options. А за селектирането наистина зависи от фона върху който е обекта, осветеността и цветността на снимката. Идеята ти с цветовите канали никак не е лоша. В някой случаи аз бих използвала Select/Color Range, и с пипетката със знак + бих си добавяла допълнителни цветове към селекцията. Това вече е по- избирателен тип селектиране докато първият който показах беше малко по-автоматичен.